محموله محصولات حصیر بافی در قالب طرح کاروان پیوند برای اولین بار در کشور از کهنوج به تهران ارسال شد.

 خرید تضمینی صنایع دستی جنوب آغاز شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛  ابراهیمی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و‌گردشگری شهرستان کهنوج درمصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت : حصیربافی، از جمله صنایع‌دستی مهم کشور است که مراکز عمده تولید آن روستاها هستند .

وی افزود : از آنجا که بحث اشتغالزایی در روستاها به منظور رونق اقتصادی این جوامع و جلوگیری از مهاجرت روستاییان در دستور کار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار گرفته، این سازمان امسال را سال حصیر نامگذاری کرده.

ابراهیمی بیان کرد : میراث فرهنگی برنامه‌هایی را در راستای رونق بخشیدن به این اشتغال روستاییان تدارک دیده است که حصیر بافی یکی از طرحهای این سازمان است .

 

وی گفت: این طرح برای جلوگیری از منسوخ شدن هنر حصیربافی و حمایت از هنرمندان حصیر بافت و به منظور خرید تضمینی این محصولات شکل گرفته است.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر اهمیت معرفی و ارائه هرچه بهتر محصولات حصیری در جامعه، تصریح کرد : این محصولات پس از جمع‌آوری به تهران رسیده و در مرحله بعد، در نمایشگاه‌های پیش‌بینی‌شده عرضه می‌شوند.

 

ابراهیمی با اشاره به نقش حصیر در زندگی مردم از گذشته تاکنون یادآور شد: محصولات حصیری کهنوج ۲۵ تیرماه ساعت ۱۱ صبح به تهران می‌رسد و با حضور ریاست سازمان، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی و همکاران و هنرمندان این حوزه در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد استقبال رسمی قرار خواهد گرفت.

ابراهیمی خاطرنشان کرد : در مرحله اول تعداد ۳هزار قطعه از حصیرهای بافته شده در انواع مختلف شامل سبد ؛ سیچک ؛ جا قندان ؛ جا گلدانی ؛ جا نماز ؛ زیر انداز ؛ در اندازه های مختلف با طرح الگویی متنوع ساخته شده است بارگیری شده است.

ابراهیمی افزود : با نگاه ویژه ای که مسئولین میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به حوزه ی صنایع دستی دارند علی رغم اتفاقات خوبی که در سال گذشته شاهد آن بودیم ان شاء الله در سال جاری تحولات خوبی در صنایع دستی جنوب خواهیم داشت و صنعتگران با انگیزه ی بسیار بالا به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

انتهای پیام /س

خرید تضمینی صنایع دستی جنوب آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
صنایع حصیری رو خودشون میتونن بفروشن شما اگه هنری دارین تو محصولات کشاورزی مثل خرما،گوجه و خیار خرید تضمینی انجام بدین که شغل اکثر مردم منطقه است...
آخرین اخبار