نائب رییس كمیسیون شوراها و أمور داخلی مجلس گفت: در جلسه امروز كمیسیون شوراها موضوع طرح جامع مدیریت بحران مطرح و بررسی شد.

طرح جامع مديريت بحران در کمیسیون شوراها بررسی شد پروانه مافی نائب رییس كمیسیون شوراها و أمور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جلسه امروز این كمیسیون اظهار داشت: امروز در اولین بحث موضوع طرح جامع مدیریت بحران مطرح و بر روی اختلافات موجود در این زمینه كه سازمان مدیریت بحران زیر نظر رییس جمهور و یا وزیر كشور اداره شود بحث شد.

 

نائب رییس كمیسیون شوراها و أمور داخلی مجلس ادامه داد: من با این موضوع كه نظارت توسط رییس جمهور باشد مخالف بودم، چون  زمانی كه سازمان یا ارگانی تحت نظر رییس جمهور باشد معمولا مجلس نمی تواند نظارت كاملی بر فعالیت ان داشته باشد اما زمانی كه در اختیار وزارت خانه باشد، نمایندگان می‌توانند وزرا را احضار، سوال مطرح كنند و به انها اخطار دهند.

 

وی با بیان این كه با این روش نمایندگان می توانند از ابزارهایی كه قانون در اختیار انها قرار داده استفاده كنند، تصریح كرد: از آنجایی كه مسئله بحران و مدیریت آن مهم است، لذا سازمان آن باید در اختیار ارگانی باشد كه پاسخ گوی مجلس باشد.

 

مافی افزود: پس از صحبت های موافقین و مخالفین قرار بر این شد سازمان مدیریت بحران و طرح جامع مدیریت بحران در اختیار وزارت كشور و زیر نظر وزیر كشور بماند.

 

نائب رییس كمیسیون شوراها و أمور داخلی مجلس گفت: موضوع دوم نیز بحث تعالی جمعیت و خانواده بود كه كمیسیون شوراها به عنوان كمیسیون فرعی به ان پرداخت و در مورد موادی چون ماده ٩، ١٧، ٣٨ و ٣٩ اظهار نظر كردیم كه قرار شد در جلسه اینده بررسی بیشتری شود.

 

مافی در بخش پایانی سخنانش درباره مهمانان امروز كمیسیون خاطر نشان كرد: با توجه به دو بحث مطرح شده مهمانانی از وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشكی و علوم و مركز پژوهش ها و وزارت كشور حضور داشتند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار