شیراز؛

شهرستان‌های فارس میزبان ۱۰ اجلاسیه نماز

قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس از برپایی ۱۰ اجلاسیه نماز در شهرستان‌های استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام علی سقاچی قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس گفت: شهرستان‌های این استان سال ۹۶ میزبان برگزاری ۱۰ اجلاسیه نماز با موضوع" نماز و فضای مجازی" است که با حضور عالمان، محققان و پژوهشگران دینی برپا خواهد شد.


وی افزود: از این تعداد، پنج اجلاسیه آن در نیمه نخست سال ۹۶ در شهرستان‌های فیروزآباد، ممسنی، سپیدان، پاسارگاد و بوانات و در نیمه دوم سال این اجلاس در شهرستان‌های داراب، لار، شیراز، لامرد و کازرون برگزار می‌شود.


سقاچی، ادامه داد: قرآن کریم که منشور دینی و مجموعه قوانینی از باید‌ها و نباید‌ها است، برای مسئولان و حاکمان دینی چهار وظیفه را معین و مشخص کرده و مسئولان هنگامی که به منصب صدارت و ریاست تکیه می‌زنند، باید مهمترین دغدغه آن‌ها توجه به چهار رکن، اقامه نماز، احیای زکوه، امر به معروف و نهی از منکر باشد.


وی اظهار داشت: گر به نماز حکومت داده شود، ناهنجاری‌ها از جامعه دینی رخت برمی بندد و برای هدایت نسل نو به سوی خوبی‌ها و دوری از ناهنجاری‌ها باید به نماز و مسجد تمسک جست.


سقاچی بیان کرد: اگر جوانان، نوجوانان و قشر‌هایی که کمتر با افراد متدین در ارتباط هستند با نماز و مسجد پیوند داشته باشند هرگز منحرف نمی‌شوند و والدین هم نسبت به آینده آن‌ها نگران و مضطرب نخواهند بود.


قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس تصریح کرد: لازمه این امر فضاسازی مناسب و به موقع است و یکی از این فضاسازی‌ها برپایی اجلاسیه‌های نماز است و اگر این امر به نحوی شایسته در جامعه انجام شود، بوی عطر دینداری، خداباوری و قیامت باوری فضای خانه، مدرسه، محل کسب و کار را معطر و شیطان و شیطان صفتان را از آن محل و مکان دور می‌کند.
انتهای پیام/ر

برپایی ۱۰ اجلاسیه نماز در شهرستان‌های فارس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار