رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران ضمن اظهار تاسف از اینکه سازمان نظام پزشکی اقتدار خود را از دست داده است، از نبود سیر صعودی استحکام در سیاست های این سازمان خبر داد.

سیر صعودی استحکام در سیاست‌های نظام پزشکی دیده نمی‌شودعلی امیر سوادکوهی رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حساسیت انتخابات سازمان نظام پزشکی که روز جمعه 30 تیرماه برگزار می شود، اظهار کرد: جامعه پزشکی خواهان تحولی اساسی در اقتدار سازمان نظام پزشکی است و باید استقلال از دست رفته خانه صنفی پزشکان به آن بازگردانده شود.

وی افزود : تمامی آحاد جامعه پزشکی دقت داشته باشند که این سازمان باید استقلال صنفی خود را حفظ کند، بنابراین به نامزدهایی رای دهند که فارغ از پست های دولتی باشند.

وی با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی یک NGO است که از سال 1360 به بعد اقتدار و استقلال آن کاهش یافته است، تصریح کرد: سازمان نظام پزشکی خانه صنفی تمامی رشته های پزشکی است؛  با توجه به اینکه تمام صنف ها در حال احقاق مطالبات از دست رفته خود هستند متاسفانه این سازمان قدرتی در سیاستگذاری ها و بازپس گیری مطالبات خود یعنی جامعه پزشکی ندارد.

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی به نهادی وابسته تبدیل شده که صرفا نقش اجرا کننده دارد، اظهار کرد: طی سال های گذشته این سازمان اختیاری در تعیین تعرفه های پزشکی ، برنامه های آموزشی و میزان پذیرش دانشجو در رشته های مختلف پزشکی متناسب با نیاز جامعه نداشته و هیچ اختیاری در حوزه اجرایی و نظارتی ندارد.

انتهای پیام/

 سازمان نظام پزشکی خانه صنفی تمامی رشته های پزشکی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.