مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اجرای یک طرح جامع مطالعاتی 50 آسیب اجتماعی تهدید کننده دانش آموزان در این استان شناسایی شد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ هادی زارع پور گفت: این اقدام توسط واحد مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

وی هدف از چنین اقدامی را آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان پسر و دختر مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم کهگیلویه و بویراحمد با انواع آسیب‌های اجتماعی در راستای کاهش آثار مخرب و زیانبار آن‌ها بین این قشر آینده ساز دانست.

زارع پور در ادامه اظهار داشت: طرح «نماد» (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) به منظور مراقبت از دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در برابر انواع آسیب‌های اجتماعی برای نخستین بار و به صورت آزمایشی از مهر سال جاری در یکی از شهرستان‌های استان اجرا می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این طرح با پوشش جمعیتی تمامی دانش آموزان مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم و با روش‌های مدرسه محور، خانواده محور و محله محور اجرا خواهد شد.

زارع پور عنوان کرد که طرح «نماد» با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش، دادگستری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد برکت کهگیلویه و بویراحمد در این استان اجرا می‌شود.

وی ابراز داشت: فعالیت‌ها و اقدام‌های انجام شده توسط این تعداد از دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اجرای طرح «نماد» ارزیابی خواهد شد.

کهگیلویه و بویراحمد دارای افزون بر 150 هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم است.

 

انتهای پیام/ش

اجرای طرح «نماد» نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.