دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: سعه صدر در برابر مردم و مراجعه کنندگان از مهمترین ویژگی‌های یک قاضی است.

دادستان زاهدان: سعه صدر در برابر مردم از مهمترین ویژگی‌های قاضی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت الاسلام والمسلمین علی موحدی راد افزود: عدالت و تقوا، دانش و آگاهی نسبت به احکام و علوم مرتبط با قضاوت، نیرومندی و استواری شخصیت، حق جویی و واقع نگری به گونه‌ای که پس از کشف خطای خود بر آن اصرار نورزد، بی نیازی و پایداری در برابر فریب مال و جاه و شهرت، دقت و تانی و توقف در شبهات، سعه صدر در برابر مردم و مراجعه کنندگان از مهمترین خصوصیات یک قاضی از منظر امام علی (ع) است.

وی با اشاره به اینکه همه ما باید خود را خادم مردم بدانیم و از مشکلات مردم گره گشایی کنیم گفت: قضات باید تا جایی که قانون اجازه داده است به مردم کمک کنند.

موحدی راد افزود: در تمام موارد باید به قانون عمل کرد، اما قانون در مواردی نیز راه را باز گذاشته و قاضی می‌تواند خود تصمیم بگیرد که در این گونه موارد قضات باید در چارچوب قانون راهی انتخاب کنند که مشکلی از مردم بگشاید.

وی تاکید کرد: باید با افرادی که علیه امنیت داخلی کشور، جان و مال مردم اقداماتی انجام می‌دهند نیز به شدت و بدون اغماض برخورد قانونی صورت گیرد.

 

انتهای پیام/ف

سعه صدر در برابر مردم از مهمترین خصوصیات یک قاضی از منظر امام علی (ع) است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.