سه هزار از باغات سیستان وبلوچستان به کت مرکبات اختصاص یافته است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک در بیش از 200 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در 80 هزار هکتار از باغ‌های استان انواع میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود.


‌رضا نجفی سه هزار و 260 هكتار از باغ هاي استان به توليد مركبات اختصاص دارد.


رئیس جهاد کشاورزی استان در ادامه به تولید لیمو ترش افزود: در 900 هكتار از باغ‌هاي مركبات سيستان و بلوچستان در شهرستان‌هاي سرباز، قصرقند، نيكشهر، فنوج و ايرانشهر ليموترش توليد مي‌شود كه 680 هكتار آن بارور است.


وی گفت: سالانه هشت هزار و 700 تن ليموترش به طور عمده ارقام محلي از باغ‌هاي استان برداشت و به بازار براي فروش عرضه مي‌شود.


نجفی تصریح کرد: برداشت ليموترش از نيمه دوم تير در سيستان و بلوچستان آغاز مي‌شود و تا آذر ماه ادامه دارد.


رئیس جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان همچنین در ادامه تولید زردآلو در استان را یکی دیگر از مزیت‌های کشاورزی منطقه عنوان کرد و گفت: هزار و 60 هكتار از باغ هاي سيستان و بلوچستان به كشت زردآلو اختصاص دارد كه 830هكتار آن بارور است.


وي ادامه داد: زردآلو به صورت عمده در مناطق خاش، ميرجاوه و زاهدان كشت مي‌شود.


نجفی با بيان اينكه عملكرد توليد در هر هكتار از باغات زردآلو 10 تن است، افزود: پيش بيني مي‌شود امسال حدود 830 تن زرآلو از باغ‌هاي سيستان و بلوچستان برداشت شود.


مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: عمده زردآلوي توليدي استان از نوع شكرپاره، شاهرودي و ارقام محلي است.


نجفی تصریح کرد: استان سيستان و بلوچستان با داشتن شرايط آب و هوايي گرم و در نواحي جنوب استان مرطوب مستعد پرورش انواع ميوه‌هاي گرمسيري است كه كشت و پرورش اين محصولات در نقاط ديگر كشور امكان پذير نيست.

 

انتهای پیام/گ

 

تولید میوه و مرکبات در باغ های سیستان وبلوچستان

 

 

 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار