عضو هیات علمی انجمن ارتوپدی ایران گفت: توجه به حوزه سلامت روان از آسیب‌های روانی می‌کاهد و سلامت جامعه را به دنبال دارد.

سلامت روان؛ نخستین گام برای سلامت پزشکی جامعه استغلامعلی عکاشه عضو هیات علمی انجمن ارتوپدی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: برنامه سلامت جامعه باید در دستور کار قرار بگیرد؛ به همین دلیل باید از هر جهت به پزشکان اهمیت های لازم داده شود و مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرند تا برای سلامت روحی جامعه گام های محکم تری بردارند.

وی ادامه داد: در جامعه به همان اندازه که آسیب های جسمی وجود دارد، آسیب های روانی- روحی نیز به وفور دیده می شود که نیازمند به مشاوره های روانی و روش های کنترل روانی است، زیرا ما با این روش ها می توانیم میزان خشونت در جامعه را کاهش و تحت کنترل قرار دهیم.

عکاشه بیان کرد: خشونت خفته از جمله بیماری هایی است که ممکن است در افراد دیده شود که ناشی از آزار، اغتشاش های ذهنی افراد در جامعه است و باید مورد پالایش قرار بگیرد به همین دلیل ما نیاز به روان درمانی قوی در سازمان داریم.

وی در پایان گفت: متاسفانه کم لطفی های مردم و عدم پشتیبانی از سوی دولت در حوزه سلامت روان باعث شده سلامت روان جامعه با خطر مواجه باشد به همین دلیل ما باید پالایش روانی جامعه را تحت نظر انجمن روان شناسان و روان پزشکان، انجمن های وابسته به آن ها و مراکز تحقیق انجام دهیم و سعی کنیم شعار (پیشگیری بهتر از درمان) را در این حوزه به کار ببریم.

انتهای پیام /

راهکارهایی جدی برای کاهش آسیب های روانی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار