قاضی‌زاده‌هاشمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

تعریف سه رکن با ترکیب مشخص در طرح اداره صدا و سیما/تقدیم طرح به صحن تا پیش از پایان سال

عضو کمیته بررسی طرح اداره صدا و سیما گفت: در طرح مذکور سه رکن با ترکیب مشخص برای صدا و سیما تعریف شده است.

//"سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی" عضو کمیته بررسی طرح اداره صدا و سیما در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه تاکنون بیش از ده جلسه برای بررسی این طرح داشته‌ایم، گفت: کمیته‌ای پنج نفره به ریاست حجت الاسلام مازنی در کمیسیون فرهنگی مجلس برای بررسی این طرح شکل گرفته است.

وی ادامه داد: این طرح دارای 27 ماده است که تا بررسی ماده 11 پیش رفته ایم و طرح نسبت به پیشنهاد اولیه تغییرات ساختاری و موضوعی پیدا کرده است و به زودی به اتمام خواهد رسید. 

نماینده مردم فریمان تصریح کرد: برای نحوه اداره صدا و سیما یک سری ارکان تعریف شده که طی آن اختیارات، شرح وظایف و ضمانت‌های اجرایی برای این ارکان‌ها پیش‌بینی شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی تأکید کرد: قطعا این طرح تا قبل از پایان سال جاری به صحن علنی تقدیم خواهد شد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه برای سازمان صدا و سیما سه رکن جدی تعریف شده است، بیان داشت:‌ شورای سیاست گذاری در قالب هیئت امنا، رئیس و زیر مجموعه آن و همچنین شورای نظارت بر این سازمان که ترکیب آنها نیز کاملا مشخص است.

عضو کمیته بررسی طرح اداره صدا و سیما با تأکید بر اینکه ترکیب شورای نظارت بر اساس قانون اساسی تعیین شده است، تصریح کرد: تعدادی از اعضای شورای سیاست‌گذاری و رئیس سازمان را نیز مقام معظم رهبری مشخص می‌کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی خاطرنشان کرد: براساس این طرح رئیس سازمان وظیفه تدوین و پیشنهاد درباره بسیاری از موضوعات را دارد، تصویب در همه حوزه‌ها در اختیار شورای سیاست گذاری قرار دارد، نظارت بر حسن انجام و همچنین حوزه رسیدگی به شکایات و تخلفات صدا و سیما هم بر عهده شورای نظارت قرار داده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار