تورهای کتابخانه‌گردی ویژه مدارس در سطح استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در جلسه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به داغدار شدن استان در ماجرای قتل آتنا، یکی از مهمترین ریشه‌های این مصیبت اجتماعی ریشه‌های فرهنگی بوده که در این راستا باید نشست‌های فرهنگی کتاب‌محور با موضوع کاهش خشونت‌های اجتماعی و مبارزه با کودک‌آزاری شد.

وی گفت: اگر هر کدام از افراد جامعه با حقوق کودک و بایسته‌های صیانت از کودکان در برابر رفتارهای پلید آشنا بوده و جامعه نیز افراد را در کاهش خلاءهای روانی همراهی کرده بود، شاهد رخداد این حادثه غم‌انگیز نبودیم.

عزیزخانی با تأکید بر اینکه کتابخانه‌های عمومی وظیفه همراهی در رفع این معضلات فرهنگی را دارند، افزود: کتابداران استان می‌توانند با محور قرار دادن کتاب‌هایی با موضوع آموزش کودکان، شیوه‌های تربیتی صحیح کودکان، آسیب شناسی‌های اجتماعی و نظیر آنها در برنامه‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای، کودکان و والدین را  با خطرات کودک‌آزاری و رفتارهای ضداجتماعی و غیر اخلاقی آشنا کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از برپایی کلاس‌های غنی‌سازی اوقات فراغت اعضای کتابخانه‌های عمومی خبر داد و تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی به محل زندگی خود، از کلاس‌های برپا شده مطلع شده و در این کلاس‌ها ثبت نام کنند.

وی با تأکید بر برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های کتابخانه‌ای برای دانش آموزان بیان کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید تورهای کتابخانه‌گردی ویژه مدارس در سطح استان اردبیل برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/ع

برگزاری تورهای کتابخانه‌گردی ویژه مدارس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.