مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان کاشان، گفت:صرفه جویی 10 درصدی در حوزه کشاورزی دشت کاشان به عنوان دشت ممنوعه بحرانی و موازنه منفی آب در آن می‌تواند کل آب شرب را برای مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل تامین کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا اسدی، در جلسه انجمن روابط عمومی شهرستان که در سالن جلسات شرکت آب و فاضلاب کاشان برگزار شد با تاکید بر اینکه دشت کاشان به عنوان دشت ممنوعه بحرانی مشخص و موازنه آب در آن منفی شده‌است نگفت: این بدان معنی است که میزان برداشت از منابع آب زیرزمینی به مراتب بیش از تغذیه می باشد و چنانچه این روند پیشگیری نگردد باعث خالی شدن سفره های زیرزمینی می شود.

وی، بیشترین مصرف آب از منابع زیرزمینی را متعلق به حوزه کشاورزی دانست و افزود: صرفه جویی 10 درصدی در این حوزه معادل تأمین کل آب شرب مردم در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل است.

به‌گفته‌وی، ذی‌نفعان در حوزه‌های مختلف اعم از کشاورزی، صنعت، فضای سبز و شرب از سفره مشترک استفاده می کنند بنابراین رصد بادقت شرایط مصرف در تمامی حوزه‌ها و حساسیت نسبت به مصرف بهینه آب توسط این حوزه‌ها ضروری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان کاشان،با اشاره به اینکه آب شرب 6 درصد از منابع آب را به خود اختصاص داده است گفت: تفاوت این مزان مصرف با «آب» در حوزه کشاورزی، صنعت و فضای سبز؛ هزینه ای است که صرف فرآیند تامین، تصفیه،انتقال و توزیع آن شده است که به این واسطه ارزش «آب شرب» را به مراتب بیش از «آب» در دیگر حوزه‌ها کرده‌است.

اسدی، برداشت سالانه 31 میلیون مترمکعبی آب را برای مصرف شرب از سفره های زیرزمینی تاکیدکرد و گفت: 9 میلیون مترمکعب نیز از طریق خط انتقال زاینده رود تأمین

می‌شود.

وی، EC یا سختی آب چاه‌ها در کاشان را بالای 3000 دانست و گفت: سختی آب زاینده رود 260 می باشد که اختلاط آب چاههای دشت کاشان با آب استحصال شده از خط زاینده رو آن را قابل شرب می‌کند.

به‌گفته‌وی، هدررفت 21 درصدی آب معادل 8 میلیون مترمکعب در سال در شبکه انتقال و توزیع کاشان به نسبت 31 شرکت آبفای کشور در حد رقمی قابل قبول است.

مدیرعامل آبفای کاشان، قیمت تمام شده آب را در شرکت آبفای کاشان برای هر مترمکعب 1280 تومان اعلام‌کرد و گفت:مبلغ دریافتی از مشترکین به طور متوسط 450 تومان می باشد و این تفاوت قیمت باعث ضرر و زیان شرکت آبفا شده است.

اسدی،طول شبکه های آبرسانی در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل را بیش از 2000 کیلومتر است یادآورشد و گفت: این شبکه دائم نیاز به اصلاح ، توسعه و نگاهداری دارد که عدم توجه به آن باعث هدررفت آب می شود.

وی، شکل‌گیری اسکلت اصلی شبکه توزیع آب کاشان را در سال 1336 خاطرنشان‌کرد و تا کنون قسمت عمده آن اصلاح و تعویض شده است.

به‌گفته‌وی، عمر مفید شبکه 20 تا 25 سال است که اهتمام در اصلاح سالانه شبکه انتقال و توزیع را ضروری می کند و در غیر اینصورت هدررفت آب را مواجه می‌شود.

اسدی، در پایان،با اشاره به اینکه روابط عمومی بخشی از فرآیند مدیریت سازمان و پویایی هر سازمان متأثر از پویایی روابط عمومی است گفت: روابط عمومی به‌عنوان حلقه ارتباطی بین ذی‌نفعان و سازمان عمل کرده و پل ارتباطی موثر بین مردم و مسئولین می باشد.

وی، نقش روابط عمومی‌ها را در هر سازمان تاکیدکرد و گفت: نقش روابط عمومی ها به خصوص در حوزه اطلاع رسانی آسیب های ناشی از بحران بی آبی و ارائه راهکار پررنگ‌تر از دیگر حوزه‌هااست و انتظار می رود که نقش واقعی خود را ایفا کند. 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار