همدان؛

ارسال 1600 واحد خون از همدان به استان های کشور

مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: از ابتدای امسال تا کنون 1600 واحد خون اهدایی از همدان به استان‌های تهران، فارس و خوزستان ارسال شده است.

ارسال 1600 واحد خون از همدان به استان های کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ افشین محمدی،مدیرکل انتقال خون استان همدان با اشاره به اینکه  امسال اهداکنندگان باراولی را حذف کردیم و فقط از اهدا کنندگان مستمر خون گیری شده است افزود: در اجرای این طرح  از استان‌های پیشرو درکشور بوده ایم.


وی ادامه داد: برای کاهش آلودگی‌ها از افرادی که برای نخستین بار برای خون گیری مراجعه می کنند نمونه گیری می شود وپس ازسه ماه می توانند برای اهدا خون بشکل مستمر مراجعه کنند.

محمدی با اشاره به اینکه با حذف اهدا کنندگان بار اولی کیفیت وسلامت خون اهدایی افزایش چشمگیری داشته است خاطر نشان کرد: خوشبختانه کمبودی در ذخیره خون نداریم وتمام نیازهای استان را تأمین کردیم .

این مسئول اضافه کرد: در چند روز گذشته 300 واحد خون به استان فارس ارسال کردیم.

 مدیرکل انتقال خون استان اظهار داشت: از مهر ماه سال گذشته تاکنون فقط از اهدا کنندگان مستمرخون گیری شده است وبار اولی ها نمونه گیری شده اند.

محمدی با تأکید بر اینکه در امر اهدای خون سلامت دهنده و گیرنده خون را درنظر می‌گیریم، اظهار کرد: در زمینه سلامت اهداکننده، مواردی نظیر کم‌خونی، وزن نامناسب، فشارخون نامناسب، بیماری‌های زمینه‌ای، آسم و ... را درنظر می‌گیریم و اگر احساس کنیم فرد با اهدای خون دچار مشکل می‌شود این کار را انجام نخواهیم داد.

انتهای پیام/ ج

ارسال خون از همدان به استانهای کشور

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار