روسیه به رغم کاهش تولید روزانه نفت خام در تولید طلای سیاه از عربستان گوی سبقت را ربود.

روسیه در تولید نفت خام از امپراتور نفت پیشی گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ روسیه با تولید روزانه 10 میلیون و 298 هزار بشکه نفت خام از عربستان که پیش از این، بزرگترین تولیدکننده نفت خام جهان بود، پیشی گرفت.

بر اساس داده های موسسه جودی، خروجی نفت خام روسیه در ماه مه به میزان 0.24 درصد کاهش یافت. مسکو حجم تولید نفت خام خود را از 10 میلیون و 323 هزار بشکه در ماه آوریل به 10 میلیون و 298 هزار بشکه در ماه مه کاهش داد.

 این در حالی بود که تولید نفت عربستان در ماه مه نسبت به ماه آوریل (ماه قبل مه) با حفظ روند کاهشی خود 0.34 درصد سقوط کرد و از 9 میلیون و 946 هزار بشکه در ماه آوریل به 9 میلیون و 880 هزار بشکه در ماه مه رسید. عربستان همچنین حجم صادرات نفت خام خود را از 7 میلیون و 6 هزار بشکه در ماه آوریل به 6 میلیون و 924 هزار بشکه در ماه مه کاهش داد.

مسکو از ابتدای سال جاری میلادی در تولید نفت از ریاض پیشی گرفته است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت ( اوپک) و کشورهای مستقل تولید کننده نفت (‌غیر اوپک) و در صدر آن روسیه در راستای تلاش برای جلوگیری از افزایش عرضه نفت خام و بهبود بهای آن در بازارهای جهانی سقف تولید خود را از ابتدای سال 2017 در مجموع به میزان یک میلیون و 800 هزار بشکه در روز کاهش دادند.

بر اساس توافق بین اعضای اوپک و غیر اوپک برای کاهش تولید نفت خام که تا اواخر ماه مارس سال 2018 ادامه خواهد داشت اعضای اوپک سقف تولید خود را روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه و کشورهای مستقل نیز تولید خود را 600 هزار بشکه در روز کاهش دادند.

انتهای پیام/

 

پیشی‌گرفتن روسیه از عربستان در تولید نفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار