میزان صادرات نفت خام عربستان در ماه مه گذشته و در مقایسه با ماه آوریل کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز،بر اساس بیانیه های رسمی که روز سه شنبه منتشر شد صادرات نفت خام عربستان در ماه مه گذشته و در مقایسه با ماه آوریل کاهش یافت.
 
داده های موسسه جودی که اطلاعات مربوط به صادرات ماهیانه نفت خام اعضای اوپک  را در پایگاه اینترنتی خود منتشر می کند ، صادرات نفت عربستان از هفت میلیون و 6 هزار بشکه در ماه آوریل به شش میلیون و 924 هزار بشکه در ماه مه کاهش یافت.
 
بر اساس داده های این موسسه، تولید نفت خام عربستان از 9 میلیون و 946 هزار بشکه در ماه آوریل به 9 میلیون و 880 هزار بشکه در ماه مه کاهش یافت.
 
سازمان کشورهای صادرکننده نفت ( اوپک) و کشورهای مستقل تولید کننده نفت (‌غیر اوپک) و در صدر آن روسیه در راستای تلاش برای جلوگیری از افزایش عرضه نفت خام و بهبود قیمت آن در بازارهای جهانی سقف تولید خود را از ابتدای سال 2017 در مجموع به میزان یک میلیون و 800 هزار بشکه در روز کاهش دادند.
 
بر اساس توافق بین اعضای اوپک و غیر اوپک برای کاهش تولید نفت خام که تا اواخر ماه مارس سال 2018 ادامه خواهد داشت اعضای اوپک سقف تولید خود را روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه و کشورهای مستقل نیز تولید خود را 600 هزار بشکه در روز کاهش دادند.
 
بر اساس داده های موسسه اطلاع رسانی مشترک جودی ، ذخایر نفت خام عربستان در ماه مه گذشته با 5 میلیون و 124 هزار بشکه کاهش به 258 میلیون و 803 هزار بشکه رسید.
 
ذخایر نفت خام عربستان در ماه آوریل گذشته 263 میلیون و 927 هزار بشکه اعلام شده بود. گفتنی است ذخایر نفت خام عربستان در اکتبر سال 2015 به بالاترین حد خود رسیده بود.
 
مقامات عربستان ذخایر نفت این کشور را در اکتبر سال 2015 ، 329 میلیون و 430 هزار بشکه اعلام کردند.
 
انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار