نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بر ضرورت برگزاری مراسم بزرگداشت هفته اردبیل در شهرها و کشورهای همسایه تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل که در جمع اصحاب فرهنگ و هنر، مسئولان استانی و جمعی از جوانان اردبیل سخن می گفت با گرامیداشت هفته اردبیل اظهار کرد: باعث شرف و افتخار است که در شهر اردبیل و زادگاه فرهنگ و هنر و تاریخ ایم و در این هفته شاهد اجتماع و وحدت غرور آفرین مسئولان و جوانان این شهر برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم هفته اردبیل هستیم.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه گذشتگان ما چراغ راه آیندگان هستند و وظیفه ما این است که آنها را الگو و سرمشق خود قرار دهیم تصریح کرد: جهان اسلام بخشی از هویت خود را مدیون اردبیل و غنای تاریخ آن می داند و این امر موجب سربلندی و سرافرازی مردمان این خطه در جهان اسلام شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به اینکه تمام تلاشمان بر این باشد که در برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم بزرگداشت هفته اردبیل گام برداریم تاکید کرد: بزرگترین نشست صفویه در گذر تاریخ مصادف با روز اردبیل در چهارم مرداد ماه برگزار خواهد شد و ضروری است تا با برنامه ریزی هایی که در سال های آتی انجام خواهد گرفت بتوانیم نمایشگاه ها و همایش های بزرگی را در شهرهای مختلف کشور و در کشورهای همجوار برگزار کنیم و تاریخ و فرهنگ اردبیل را به تمام میهمانان معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه برای حفظ این تاریخ باید در اعتلای فرهنگ در مفهوم عام قدم برداریم افزود: از نقش بی بدیل تاریخ اردبیل در جهان اسلام نمی شود گذشت اما آنچه اهمیت والاتری پیدا می کند رشد فرهنگ در کنار اقتصاد این منطقه است که ارزش های والای اردبیل را افزود تر می کند.

در پایان این مراسم شعرای اردبیل به شعرسرایی در وصف شهر اردبیل پرداخته و مسئولان و جمعی از جوانان به بیان مشکلات خود پرداختند.

 

انتهای پیام/ح

معرفی تاریخ و فرهنگ اردبیل در شهرها و کشورهای همجوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.