مدیر کل راهداری استان اردبیل گفت: در سه ماهه اول امسال، تردد وسیله نقلیه اتوبوس از پایانه مرزی بیله‌سوار ۳۸ درصد افزایش داشته است.

کلیم اله وثوقی با اشاره به صادرات حدود ۱۹۳ هزار تن کالا توسط ۸ هزار و۸۲۲ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار، گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۳۱ هزار و۴۲۰ تن کالا صادر شده بود، در ۳ ماهه گذشته افزایش ۴۷ درصدی را شاهد هستیم.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: از جمله عمده کالا‌های صادر شده می‌توان به کاشی، شیشه، سیب زمینی، سنگ‌های ساختمانی، انواع نمک و پروفیل اشاره کرد.
او در ۳ ماهه گذشته واردات ۷ هزار و ۶۸۶ تن کالا را توسط ۳۷۲ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار یادآور شد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۶ هزار و ۴۶۴ تن کالا وارد شده بود افزایش ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.
وثوقی در مدت یاد شده از ترانزیت ورودی بیش از ۹۷ هزار و ۳۲۵ تن کالا از مرز بیله سوار خبر داد و افزود: این میزان کالا توسط ۴ هزار و ۴۳۶ دستگاه کامیون به‌صورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله سوار شده است.
او با بیان اینکه در ۳ ماهه گذشته بیش از ۱۷۴ هزار تن کالا توسط ۸هزار دستگاه کامیون از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده ادامه داد: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۴۶ هزار و ۶۱۷ تن کالا ترانزیت خروجی شده بود افزایش ۱۹ درصدی را شاهد هستیم.
مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از این میزان کالا ۵۶ درصد توسط کامیون ایرانی، ۳۸ درصد توسط کامیون آذری و ۵ درصد نیز توسط کامیون ترکیه و۱ درصد توسط کامیون سایر ملیت‌ها ترانزیت خروجی شده است.
وثوقی در ۳ ماهه گذشته تردد ۳۸ هزار و۲۸۲ دستگاه وسیله نقلیه ائم از پر و خالی را از مرز بیله سوار یادآور شد و افزود: از این میزان ۲۰ هزار و ۴۰۱ دستگاه وارد و ۱۷ هزار و ۸۸۱ دستگاه نیز از مرز خارج شده است.
او با اشاره به اینکه در مدت یاد شده حدود ۳۷ هزار و ۵۳۷ دستگاه کامیون و ۷۴۵ دستگاه اتوبوس از مرز بیله‌سوار تردد کرده‌اند، گفت: در تردد وسیله نقلیه اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۶۵ دستگاه تردد کرده بود افزایش ۳۸ درصدی و در تردد وسیله نقلیه کامیون نیز ۲۵ درصد افزایش را شاهد هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.