مدیر توزیع نیروی برق لارستان از ثبت رکورد مصرف ۲۳۳ مگاوات برق در یک روز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ امین دامن‌کشان مدیر توزیع شرکت برق لارستان گفت: در روز ۲۱ تیرماه مصرف برق در لارستان به ۲۳۳ مگاوات رسید که این مقدار نسبت به گرم ترین روز سال گذشته ۱۱ مگاوات افزایش داشته است.


وی افزود: میزان مصرف برق در تابستان امسال به طور چشمگیری نسبت به پارسال افزایش داشته است و در صورت نبود اجرای طرح‌های کاهش پیک بار بدون شک با خاموشی‌های گسترده در این شهرستان مواجه می‌شدیم.


دامن کشان علت این افزایش مصرف را گرمای هوا و همچنین افزایش مشترکین بیان کرد و به مردم توصیه کرد با رعایت مصرف برق در ساعات اوج مصرف به ویژه از ساعت ۱۲ تا ۱۶ بعداز ظهر از قطعی احتمالی برق جلوگیری کنند.


وی با اشاره به اینکه در شهرستان لارستان ۹۲ هزار مشترک برق وجود دارد، ادامه داد: مصرف‌کنندگان می‌توانند با رعایت صرفه‌جویی و به کارگیری اصول مدیریت مصرف در ساعات اوج بار، این مجموعه را در خدمات‌رسانی مطلوب‌تر کمک کنند.


دامن کشان با اشاره به طرح‌های تشویقی شرکت برق لارستان برای کشاورزان و صنعتگران، اظهار داشت: کشاورزان می‌توانند با خاموش کردن چاه خود در ساعات اوج مصرف، علاوه بر استفاده ۲۰ ساعته رایگان از برق، از پاداش همکاری نیز بهره‌مند شوند.


وی با بیان اینکه در صورتی که صنعتگران در ساعات اوج بار، میزان مصرف برق خود را کاهش دهند شامل پاداش می‌شوند، تصریح کرد: صنایع بزرگ نیز می‌توانند با امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت برق، با خاموش کردن دستگاه‌ها در ساعات اوج مصرف مطابق درخواست اداره برق، از پاداش برخوردار شوند.


دامن کشان درباره مراحل احداث پست ایستگاه برق شماره ۳ شهر لار، افزود: فنداسیون نصب پایه‌ها ریخته شده و طبق اظهارات مسئولین مربوطه در شرکت برق منطقه‌ای فارس نصب دکل‌ها از مردادماه آغاز خواهد شد.


مدیر توزیع شرکت برق لارستان با تأکید بر نیاز ۱۰۰ درصدی این شهرستان به احداث هر چه سریعتر پست برق شماره ۳ شهر لار، تصریح کرد: با احداث این ایستگاه، علاوه بر کاهش نوسانات و افزایش پایداری برق مشترکین، امکان توسعه تعداد مشترکین و تامین برق متقاضیان جدید در لارستان فراهم می‌شود.
انتهای پیام/ر

لارستانی ها در مصرف برق رکورد زدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.