وزیر امور خارجه اردن به رژیم صهیونیستی درباره بروز بحرانی در مسجدالاقصی که مهار آن سخت خواهد بود ، هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری فرانسه ، ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن روز چهارشنبه از رژیم صهیونیستی خواست هر چه سریع‌تر و بدون هیچ منعی مسجد الاقصی را به روی نمازگزارن فلسطینی بازگشایی کند و به این رژیم درباره بروز بحرانی که مهار آن سخت خواهد بود هشدار داد.


ایمن الصفدی در دو نشست جداگانه با گروهی از سفیران کشورهای اروپایی و سفیران کشورهای آسیایی در اردن برای بررسی اوضاع متشنج در قدس گفت: « کلید پایان تنشی که ممکن است به یک بحران غیرقابل کنترل منجر شود در دست اسرائیل است. این رژیم باید هر چه سریع تر مسجد الاقصی را به طور کلی و بدون هیچ ممنوعیتی بازگشایی کند.»


الصفدی در بیانیه ای افزود احترام قائل شدن اسرائیل برای اوضاع تاریخی و قانونی موجود در مسجد الاقصی کلید بازگشت آرامش به مکان های مقدس است.


وی اظهار داشت اردن خواستار توقف تنش ها و بازگشت آرامش به بیت المقدس و جلوگیری از وخامت اوضاع است و به تلاش برای بازگشایی مسجد الاقصی به روی نمازگزاران فلسطینی ادامه می دهد.


وزیر امور خارجه اردن هشدار داد ادامه یافتن و تشدید تنش ها باعث تعمیق و تقویت یاس و نا امیدی خواهد شد و فرصت های بهره برداری تندروها و افراطی‌ها برای تشدید تنش ها و تهدید امنیت و ثبات منطقه افزایش خواهد یافت.


الصفدی از جامعه بین المللی خواست احساس مسئولیت کند و برای پایان دادن به سرکوب در مسجد الاقصی تلاش کند.

 

انتهای پیام/

وزیر امور خارجه اردن به رژیم صهیونیستی هشدار داد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار