برای چهارمین روز پیاپی؛

مسلمانان خارج از مسجدالاقصی نماز برگزار کردند

مسلمانان فلسطینی بار دیگر بازدید از مسجد الاقصی را به خاطر اقدامات امنیتی رژیم صهیونیستی، تحریم کرده و نماز خود را بیرون مسجد اقامه کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از تلویزیون ای اف پی، مسلمانان برای چهارمین روز پیاپی پس از آنکه مقامات اسرائیلی دستور نصب دستگاه های حساس به فلز و دوربین های مدار بسته را در ورودی ساختمان مسجد الاقصی صادر کردند، در اعتراض به این مساله از نماز گزاردن در داخل بخش قدیمی شهر امتناع کردند. در این راستا دهها فلسطینی در خارج از حرم الشریف به نیایش پرداختند.

این اقدامات تنش زا پس از کشته شدن دو تن از پلیس های اسرائیلی اتخاذ شده است.

پیش تر شیخ محمد حسین مفتی قدس اعلام کرده بود که دار الفتوی قدس مانع ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی از طریق گیت های الکترونیکی می شود.وی در ادامه افزود: هر کسی که از این گیت ها وارد مسجد شود، نمازش باطل است.

عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی نیز خطاب به فلسطینی ها تاکید کرده که آنها باید نماز را خارج از مسجد الاقصی بخوانند و به هیچ عنوان از این گیت ها عبور نکنند.هر کسی که بر خلاف منافع جمعی عمل کند خائن به شمار می آید. تلاش برای ناکام گذاشتن طرح نصب این گیت ها مهم تر از نماز خواندن در مسجد الاقصی است.

شایان ذکر است که صهیونیست ها روز جمعه گذشته مسجدالاقصی را به روی نمازگزاران بستند و پس از بازگشایی، گیت های الکترونیکی نصب کردند.

 

انتهای پیام/

 

 برپایی نماز جماعت مسلمانان فلسطینی خارج از مسجد الاقصی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار