اصفهان؛

سی و سومین یادواره شهدای روستای آزران کاشان برگزار می‌شود

سی و سومین یادواره 27 شهید روستای آزران از توابع بخش برزک کاشان و مراسم شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام رییس مکتب جعفری در حسینیه احمدیه این روستا برگزار می‌شود.

رییس ستاد یادواره شهدای روستای آزران در گفت‌وگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت:  این یادواره با سخنرانی حجت‌ا‌لاسلام محمد باقر حیدری کاشانی، کارشناس برنامه سمت خدا شبکه سه سیما  از ساعت 10:30 صبح روز جمعه 30 تیرماه در حسینیه احمدیه روستای آزران برگزار می‌شود.

سید هادی رضوی، تلاوت سید محمد کرمانی قاری بین‌المللی و نفر اول مسابقات تونس ،اجرای عبدالرضا گنجی و مداحی حاج محمد یزدخواستی از اصفهان را از دیگر برنامه‌های این یادواره برشمرد و گفت:یادواره امسال نیز طبق هر سال ‌با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و پذیرایی میهمانان از سفره پرخیر و برکت شهدا به پایان می‌رسد.

وی، تصریح‌کرد: مراسم «شبی با شهدا» نیز در آستانه برگزاری یادواره امشب بعد از نماز مغرب و عشا با حضور پدر و مادر شهید طهماسبی از شهدای مدافع حرم،  قرائت دعای کمیل توسط خادم جمکران حاج عباس محمدی و پخش کلیپ شهدای آزران اجرامی‌شود.

به‌گفته‌وی، برپایی نمایشگاه« انتظار از بقیع تا سوریه» با غرفه‌های نمونک قبرستان بقیع، یادمان شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای گمنام، عفاف و حجاب و خانواده، فضای مجازی و خانواده، آشنایی با نهج‌البلاغه، مهدویت، عرضه کتاب و محصولات فرهنگی در حسنیه احمدیه از برنامه‌های جنبی یادواره شهدای آزران است.

رییس شورای اسلامی روستای آزران در ادامه با تاکید بر این سخن مقام معظم رهبری که «زنده‎‌نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» افزود:ترویج فرهنگ جهاد، شهید و شهادت و تبیین سیره و سلوک حیات جاودانه و طیبه شهدا از یکی موثرترین راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی برای نسل جوان است.

رضوی، با اشاره به اینکه "حسن خیراندیش" شهید جاوید الاثر این روستا ا ست که هنوز مادرش چشم به راه آمدن پیکرش هست گفت :این شهید والامقام در عملیات "والفجر یک" گفته بود«دوست دارم مثل حضرت فاطمه زهرا(س) قبرم مشخص نباشد.»

به گفته وی، شهیدان حسن خیراندیش، عبدالله و ابوالفضل باقدرت، محمدرضا زمانی مقدم، عمرانعلی، غلامحسین و حسین سعادت، امرالله، محمد علی، مرتضی، عباس و عبدالله معصومی،حاج علی عباس و شعبانعلی حسنی،محمدرضا کریم پرست،حاج ناصر اربابیان، علی رودی،غلامعلی میرزابیگی، عباس و فیض الله امیری،مهدی خیرپرست، محسن بهرامی، مرتضی پایدار،مصطفی لطیفی، حجت الاسلام عباس خیر اندیش و حجت الاسلام محمد زاهدی 27 شهید سرافراز روستای آزران می‌باشند که هر کدام گنجینه‌ای از ایثار و ایمان و پایمردی در راه دفاع از این آب و خاک هستند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.