مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با بیان اینکه ۳۰ درصد از واحدهای تولیدی تعطیل هستند ، گفت: اگر مدیران بنگاه‌های اقتصادی خود را به روز نکنند محکوم به فنا هستند

به گزارش  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم،    مجید آوریفردگفت: وضعیت فعالیت واحد‌های تولیدی و صنعتی استان قم از مجموع حدود ۱۲ هزار طرح صنعتی استان که جواز فعالیت دریافت کرده‌اند ۳۰ درصد تعطیل و ۷۰ درصد فعال و نیمه فعال هستند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد واحد فعال و نیمه فعال صنعتی استان با ظرفیت ۳۰ درصد به بالا فعالیت دارند افزود: یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی در حوزه صنعت، نسبت مصرف برق صنعت به برق کل مصرفی است که نسبت برق مصرفی صنعت سال ۹۴ رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش مصرف برق واحدهای صنعتی

به گفته مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم، وقتی میزان حجم برق مصرفی صنعت در سال ۹۵ نشان دهنده ۱۹.۵ درصد رشد بوده یعنی مصرف برق صنعت نسبت به سال ۹۴ متوسط ۱۰.۵ درصد افزایش یافته است.

آوریفرد ورشکستگی و تعطیلی واحد‌های اقتصادی را امری عادی و طبیعی در مسیر فعالیت اقتصادی دانست و گفت: ایجاد بنگاه اقتصادی و از بین رفتن فعالیت آن امری عادی است در شرایطی که مدیریت مجموعه ضعیف بوده و یا بازار فروشی برای تولیدات وجود ندارد، حقیقت این است اگر مدیران بنگاه‌های اقتصادی خود را به روز نکنند محکوم به فنا هستند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم ادامه داد: هنر این است که همیشه ورودی ایجاد و روند فعالیت واحد‌های اقتصادی بیشتر از تعطیلی واحد‌های تولیدی باشد یعنی اگر ۵۰ واحد از بین رفت ۱۵۰-۲۰۰ واحد افزایش یابد.

به گفته وی، تسهیلات ۱۸ درصدی برای همه واحد‌های اقتصادی مقرون به صرفه نیست واحد‌هایی که در شرایط اقتصادی خوبی به سر نمی‌برند ۱۸ درصد نرخ تسهیلات رقمی سنگین است، اما برخی واحد‌ها توجیح دارند، این دست واحد‌ها به دلیل نیاز به نقدینگی ببابت خرید مواد اولیه گاهی تا ۳۰ درصد سود می‌پردازند برای این واحد‌ها تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد توجیح دارد.

انتهای پیام/ت

واحدهای تولید به روز رسانی شوند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار