استفاده از چهره‌ها در نمایش، باعث حضور تماشاچیان زیادی می‌شود اما هیچ بازیگری تربیت نمی‌شود.

محمد طایفه، بازیگر نمایش «پشت پلک‌های نیمه‌باز» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ملاک انتخاب نقش برای حضور در این نمایش گفت: نویسنده اثر، یکی از بهترین دوستان قدیمی من است و ما با هم کار کرده‌ایم. فضای کار باشکوه را بسیار دوست دارم و کاراکترهای اثر از جمله نقش خودم را هم دوست داشتم و برای من جذاب بود.

وی پیرامون ارزیابی متن از دیدگاه خودش اظهار داشت: متن ما، بیان بخشی از دغدغه‌های امروز جوانان کشور است و به نوعی به برقراری ارتباط بین افراد می‌پردازد.

طایفه پیرامون رضایت از تماشاخانه باران تصریح کرد: تماشاخانه باران جزء اولین سالن‌های خصوصی است و سالن باکیفیتی است و اهالی این سالن، همگی افراد فرهیخته‌ای هستند.

این بازیگر جوان عرصه هنرهای نمایشی در خصوص تاثیر حضور چهره‌ها در تقویت تئاتر و فروش بلیت بیان کرد: من به این موضوع انتقاد دارم با اینکه با حضور چهره‌ها در نمایش، سالن‌ها پر می‌شوند ولی صرفا پر شدن سالن است و هیچ بازیگری تربیت نمی‌شود. مخاطب صرفا برای تماشای چهره می‌آید و تئاتر برای این افراد ملاک نیست. من مخالف آمدن چهره‌ها به تئاتر نیستم ولی امیدوارم کسانی بیایند که علم فعالیت در این عرصه را دارند.

وی همچنین افزود: من با حضور بازیگران بدون علم و تجربه در این عرصه مخالف هستم. این افراد علاقه‌مند تئاتر ابتدا باید آموزش‌های لازم را ببینند و بعد تئاتر را تجربه کنند چرا که؛ تئاتر یک تخصص است. من از بسیاری از کارگردانان تعجب می‌کنم که خود بزرگ‌ترین ضربه را به تئاتر می‌زنند و جوانانی که علم این عرصه را دارند را کنار می‌گذارند در صورتی که بسیاری از جوانان به دلیل علاقه به این عرصه از بسیاری از خواسته‌های خود گذشته‌اند. بسیاری از کارگردانانی که کلاس‌های آموزشی تئاتر را برگزار می‌کنند، هیچ کدام از همان بازیگرانی که آموزش داده‌اند در کارهای خود استفاده نمی‌کنند و اکثرا از چهره‌ها استفاده می‌کنند.

بازیگر نمایش «پشت پلک‌های نیمه باز» در پایان در خصوص اجرای نمایش با استفاده از متن‌های ایرانی گفت: متن‌های ایرانی خوب زیاد است ولی ما متاسفانه نویسنده متن خوب خیلی کم داریم. ما نویسنده‌های متن جوان خوب بسیار داریم ولی متأسفانه شناخته شده نیستند و البته باید گفت که؛ مهم دیدگاه کارگردان نسبت به متن است، حال چه ایرانی و چه خارجی!

 

انتهای پیام/

گفتگو با محمد طایفه در خصوص حضور بازیگران چهره در تئاتر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.