استاندار کردستان گفت: وجود سرمایه گذار برای توسعه استان یک امر ضروری است و با وجود این امر شاهد توسعه استان خواهیم بود.

وجود سرمایه گذار برای توسعه کردستان لازم است به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان ظهر امروز در همایش روز ملی صنعت و معدن که در سنندج برگزار شد، گفت: هر منطقه‌ای ظرفیت خاصی دارد که استان کردستان هم از این امر مستثنا نیست و ظرفیت‌های مناسبی در صنعت و معدن و کشاورزی دارد.

 زاهدی بیان کرد: موقعیت استان کردستان به عنوان منطقه مرزی مناسب بوده و مرز گاهی تهدید و گاهی فرصت است که جنبه فرصت آن برای کردستان فراهم است.

 استاندار کردستان افزود: موضوع سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذار است به این معنی نیست که هر کس تمکن مالی دارد سرمایه‌گذار است بلکه اهل‌بودن سرمایه‌گذار بسیار مهم است.

 وی به بحث مهم حامیان بخش صنعت اشاره کرد و گفت: حامیان بخش صنعت طیف وسیعی را در بر می‌گیرد.

زاهدی ادامه داد: در حوزه قانونگذاری که کار مشترک دولت و مجلس است نیاز به مقررات‌زدایی و اصلاح مقررات و قوانین اداری و استفاده از سیستم‌های به روز در نظام اداری است.

 وی به بحث یارانه‌ها هم اشاره و افزود: در ماه نزدیک به 45 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت می‌شود که اگر فقط 5 هزار میلیارد از این مبلغ را خرج تولید کنیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود و موجب ایجاد اشتغال و تولید می‌شود.

استاندار کردستان در پایان بیان کرد: استان کردستان در مسیر توسعه صنعت قرار گرفته و صنایع پیشران در استان در حال پیشرفت است.

انتهای پیام/ م ح

کردستان در مسیر توسعه صنعت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.