باغات روستای بیداخوید در یزد بار دیگر بر اثر بی توجهی گردشگران در آتش سوخت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  باغات روستای بیداخوید در یزد بار دیگر بر اثر بی توجهی گردشگران در آتش سوخت و محصولات کشاورزان روستا را نابود کرد.

روستای بیداخوید یکی از روستاهای توابع شهرستان تفت در استان یزد است که سال های متوالی است که دست به گریبال با خشکسالی است و خشکسالی تا حدی پیشرفته است که حتی آب نیز برای آشامیدن نیز به سختی بدست می آید.

 اهالی ، مسئولان و پیشکسوتان روستا نیز با مشاهده این وضعیت هر تلاشی برای بهترین استفاده از آب موجود داشته اند تا جایی که به جای استفاده از جوی در آبیاری درختان از لوله گذاری در مسیرهای اصلی استفاده می کنند و لوله گذاری شده است.

اما با توجه به گسترش روز افزون دمای هوا و گرم تر شدن هوا شاهد خشک شدن درختان و باغات هستیم ولی باز فراتر از ان مشکلات دیگری نیز گریبانگیر روستا است.

 آتش سوزی یکی از این مشکلات است که برخی از گردشگران برای چندمین بار باغات این روستا را تخریب کرده اند و آتش های گسترده ای را به این روستا کشانده است.

 در ماه گذشته آتش سوزی بزرگی توسط افرادی ناشناس در روستا ایجاد شد که پنج هکتار از باغات روستا را نابود کرد و در ابتدا افراد روستا با تلاشی همه جانبه برای مهار آتش تلاش کردند و پس از آن نیز آتش نشانان حضور پیدا کرده و آتش را مهار کردند.

 اما بار دیگر در ۲ روز گذشته این اتفاق افتاد و یک گردشگر با روشن کردن یک هیزم باغات روستا را در آتش سوزاند.

این بار هم مردم روستا با تلاش فراوان آتش را فرونشاندن ولی جای سوال است که چه کسی پاسخگوی کشاورزان و صاحبان این باغ ها است.

 در این آتش سوزی نیز نزدیک به۲ هکتار باغ های کشاورزان در آتش سوخت و زحمات کشاورزان را سوزاند.

 یکی از اهالی روستا گفت: ما زحمات زیادی برای بزرگ کردن و به حاصل رساندن این درختان کشیده ایم و جوانی خود را برای ان گذاشته ایم اما سهل انگاری گردشگران تمامی زحمات ما را می سوزاند.

وی می گوید:من که در این روستا نه بیمه هستم و نه بازنشستگی و همچنین حقوق ندارم چگونه میتوانم پس از این رزق و روزی خود را در زندگی تامین کنم؟!

 آتش سوزی بار اول پنج هکتار از باغ های روستا را نابود کرد اما بار دوم نیز این آتش محصولات ما را نابود کرد، آیا مدیریت بحران و مسئولان روستا به چه نحوی به ما پاسخ می دهند؟

نابودی باغ ها و درختان همان نابودی زندگی ما و خجالت کشاورزان برای خانواده های خود است که امیدواریم مسئولان بتوانند با پیگیری این ناراحتی را از ما حل کنند.

 آیا مسئولان امر پیگیری برای تعیین خسارت دارند و دو بار آتش سوزی در این روستا و از بین رفتن این زحمات کشاورزان را پاسخگو هستند.

انتهای پیام/ ی

نابودی درختان وباغات بیداخوید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار