مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران از تدوین دائره المعارف الکترونیکی حسینیه ایران خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛   حسینی مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران با اشاره به تدوین و مکتوب‌سازی 87 طرح و ایده در دبیرخانه یزد حسینیه ایران، گفت: دائره المعارف الکترونیکی حسینیه ایران تدوین می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه برندسازی ،یزد حسینیه ایران ، به سه شاخصه قدمت روضه‌ها، تعداد حسینیه‌ها و سبک عزاداری‌های یزد انجام شدافزود: در این زمینه یکی از اقدامات صورت گرفته، برگزاری سوگواره ملی عکس با عنوان حسینیه ایران و رونمایی از تمبر یزد حسینیه ایران بود.

وی گفت: در حوزه گردشگران خارجی هم خوشبختانه اقدامات خوبی در استان یزد صورت گرفت که در نوع خودش برای اولین بار در کشور انجام شد و مطالبی مرتبط با زیبایی‌های اسلام و قیام عاشورا به زبان انگلیسی چاپ و در اختیار گردشگران خارجی قرار گرفت.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی ،یزد حسینیه ایران ، خاطرنشان کرد: تا به الان پنج هزار از این بروشورها در اختیار گردشگران خارجی قرار گرفت و ترجمه نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا هم در هتل‌های استان یزد نصب شد.

حسینی به تشکیل دبیرخانه دائمی یزد حسینیه ایران اشاره کرد و گفت: تا به الان 87 ایده و طرح در دبیرخانه این کنگره تهیه و مکتوب شده و در حال حاضر پیگیری این طرح‌ها و ایده‌ها انجام می‌شود.

وی به تلاش در راستای تدوین دائره المعارف الکترونیکی حسینیه ایران اشاره کرد و ادامه داد: هیئت‌های عزاداری استان یزد ظرفیت‌های بسیار بزرگی به حساب می‌آیند که می‌توانند در زمینه‌های مخلتف اقدام به رفع مشکلات استان نمایند و حتی به نظر می‌رسد که می‌توان از ظرفیت خیر آنها برای رفع مشکل آب استان استفاده کرد.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی ،یزد حسینیه ایران، از وجود اعتماد متقابل بین هیئت‌های عزاداری و دبیرخانه این کنگره خبر داد و گفت: خوشبختانه هیئت‌های عزاداری در برنامه‌های ما شرکت کرده و همفکری و ارتباط متقابل خوبی بین این دو مجموعه وجود دارد.

حسینی با تاکید بر اینکه در برابر تهاجم فرهنگی دشمن نباید حالت تدافعی داشت، افزود: لازم است که ارزش‌های دینی خود را به طرق مختلف از جمله بروشور و کتابچه و سایر اقلام فرهنگی، در اختیار گردشگران خارجی قرار داده تا آنها زمینه‌ای برای انتقال این ارزش‌ها به کشورشان باشند.

انتهای پیام/ی

چاپ مطالب مرتبط با زیبایی‌های اسلام و قیام عاشورا به زبان انگلیسی در اختیار گردشگران خارجی 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.