سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان فاریاب از واکسینه شدن 43 هزار راس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک واکسینه از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، سجاد وزیری، سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان فاریاب با اشاره به اینکه این تعداد دام شامل گوسفند و بز بوده اند که علیه این بیماری واکسینه شدند؛ گفت: بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک دارای عامل ویروسی بوده و موجب کاهش شدید میزان تولید وهمچنین تلفات بالا در دام می شود.
وی با بیان اینکه مهمترین راه پیشگیری از شیوع این بیماری در گله نظارت دقیق بر ورود دام جدید به گله است ؛ افزود: انتقال این بیماری از طریق تماس مستقیم با دام بیماراست لذا اولین اقدام پیشگیرانه هنگام بروز بیماری در گله، جداسازی دام بیمار از دام های سالم و اقدام به واکسیناسیون دام های سالم است.
وزیری افزود: بازرسی های مداوم از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی بویژه مراکز عرضه گوشت قرمز و رستوران ها، تکثیر و توزیع بروشور جهت آشنایی بیشتر شهروندان با این بیماری، سم پاشی رایگان بدن و جایگاه دام در روستاها و مناطق عشایری ازدیگراقدامات مقابله با این بیماری بوده است.
انتهای پیام/ی

واکسینه شدن 43 هزار راس دام سبک در فاریاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار