رییس مرکز ملی فرش ایران از شناسایی 47 منطقه تولید فرش دستبافت در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حمید کارگر، رئیس مرکز ملی فرش ایران با تأکید به اینکه ۴۷ منطقه تولید فرش دستبافت شناسایی شده و از این تعداد ۲۹ منطقه ثبت جهانی شده است، اضافه کرد: حتی از این امتیاز به شکل مطلوب استفاده نکردیم.

وی در تشریح ویژگی‌های فرش دستبافت ایرانی افزود: زمانی در خانه‌های ایرانی فرش روی فرش پهن می‌شد اما امروز به دلیل مشکلات اقتصادی اندازه فرش‌ها کوچک شده و فرش جنبه تزئینی به خود گرفته است.

رییس مرکز ملی فرش ایران متذکر شد: متأسفانه فرش ایران ناشناخته است در حالی که زمانی فرش کالای پس‌انداز خانه‌ها محسوب می‌شد و بعد از استفاده با قیمت بیشتر به فروش می‌رفت.

کارگر تأکید کرد: قابلیتی که در فرش دستبافت به لحاظ تار و پود طبیعی آن وجود دارد در فرش ماشینی مشاهده نمی‌شود و الیاف مصنوعی فرش ماشینی خود مضرات متعددی دارد.

وی افزود: تولید فرش دستبافت کاملاً با طبیعت سازگار بوده تا جایی که برای تهیه پشم آن حتی نیاز نیست گوسفندی آسیب ببیند و یا به طبیعت لطمه وارد شود.

وی با تأکید به اینکه ایران در برخورداری از دانش فنی فرش دستبافت پیشتاز است، اضافه کرد: هیچ محصولی ویژگی‌های فرش دستبافت را ندارد و بااین‌وجود به جایگاه خود دست نیافته است.

 

انتهای پیام/ح

تولید فرش دستبافت با طبیعت سازگار است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.