مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: کشت گلخانه‌ای راهکارمناسبی برای مقابله باتنش‌های آبی در اراضی کشاورزی این شهرستان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی اصغر رستمی  اظهار کرد: جمعی از کشاورزان شاهین‌شهر و میمه، با ادامه تنش‌های آبی در سال‌های اخیر، کشت‌های گلخانه‌ای را جایگزین کشت در فضای باز کرده‌اند؛ کشاورزان، هم اینک در 40 هکتار گلخانه، انواع صیفی‌جات و گل‌های شاخه بریده تولید و به بازارهای داخلی و خارجی ارسال می‌کنند.

وی افزود: پروانه تأسیس 20 هکتار گلخانه نیز صادر شده که به تدریج در نوبت بهره‌برداری است؛ در این زمینه یک شهرک گلخانه‌ای به وسعت 8 هکتار در بخش میمه در دست احداث است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهین‌شهر و میمه تصریح کرد: هزینه تقریبی احداث هر هکتار گلخانه را بین 800 هزار تا یک میلیون و 200 هزار ریال برآورد شده است که با بهره‌برداری از هر هکتار گلخانه، برای 10 جوان جویای کار شغل ثابت کشاورزی ایجاد می‌شود.

رستمی به موفقیت یکی از کشاورزان شهر گرگاب در تولید خربزه گلخانه‌ای و صادرات محصولات به کشورهای حاشیه خلیج فارس اشاره و خاطرنشان کرد: این کشاورز با استفاده از روش‌های نوین آبیاری موفق شده است مصرف آب را تا 50 درصد کاهش داده و تولید خربزه را 3 برابر افزایش دهد؛ شاه‌نظری، کشاورز خربزه‌کار، در 4 هزار و 500 مترمربع گلخانه خود حدود 100 تن محصول برداشت کرده است.

وی ادامه داد: مصیبی گلخانه‌دار دیگر این شهرستان هم از هر هکتار گلخانه 15 هکتاری، بین 180 تا 200 تن خیار و 90  تا 200 تن گوجه فرنگی تولید و به کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس صادر کرده است.

در روش کشت گلخانه‌ای مصرف آب تا بیش از 60 درصد در کاشت صیفی‌جات کاهش می‌یابد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار