مقدمات ساخت ۶ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی برای مددجویان کهگیلویه وبویراحمد فراهم شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج با اعلام این خبر گفت: تعهد امسال کمیته امداد برای مددجویان این نهاد در این استان ۵ هزار و ۴۵۰ واحد مسکن روستایی و هزار واحد مسکن شهری است.


پرویزفتاح زیربنای این واحد‌ها را هرکدام ۶۰ متر مربع اعلام کرد و افزود: برای ساخت مسکن روستایی هیچ گونه مشکلی وجود ندارد، اما با تامین زمین برای ساخت مسکن در مناطق شهری این استان مواجه هستیم که مسئولان استانی باید برای تهیه زمین مورد نظر، این نهاد را همراهی کنند.


وی از جذب بیش از ۵۲۰ هزار حامی در فراخوان طرح محسنین (افراد نیازمند خارج از پوشش این نهاد) در ماه مبارک رمضان امسال خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد حامی بیش از ۱۷ هزار نفر سهم استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.


فتاح پرداخت به موقع تسهیلات ضروری، تامین جهیزیه نوعروسان و تسهیلات خود اشتغالی به مددجویان را از دیگر اقدامات این نهاد حمایتی درسال گذشته اعلام کرد و ادامه داد: خوشبختانه موفقیتهای این نهاد در تمامی شاخص‌ها موجب شد اعتبارات کمیته امداد از هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پارسال به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان در سال جاری افزایش یابد.


وی همچنین قول مساعد داد: اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل ساختمان مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان را تامین و زمینه ترغیب سرمایه گذاران و خیران توانمند کشور برای سرمایه گذاری در این استان را فراهم کند.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه از مجموع مسکن در نظر گرفته شده پنج هزار و ۴۵۰ واحد روستایی و هزار واحد نیز شهری است گفت: ساخت این تعداد واحد مسکونی برای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد از مصوبات سفر هیئت دولت به استان است.


سید موسی خادمی افزود: این واحد‌ها با مشارکت این نهاد حمایتی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، موسسه خیریه عترت بوتراب و بنیاد خیریه وفاق سبز علوی احداث می‌شوند.


وی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه چهار جانبه ۱۵۰ میلیون ریال برای ساخت هر واحد مسکونی از سوی کمیته امداد امام (ره)، بنیاد سبز علوی و موسسه خیریه بوتراب تامین می‌شود.


خادمی ادامه داد: از این مقدار، سهم کمیته امداد و بنیاد عترت هر کدام ۶۰ میلیون ریال و تعهد موسسه خیریه وفاق سبز علوی نیز ۳۰ میلیون ریال برای ساخت واحدهای روستایی است.


استاندار کهگیلویه وبویراحمد زیربنای هر واحد مسکونی را حدود ۶۰ مترمربع اعلام کرد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز تعهد کرده ۱۸۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه به ازای هر واحد مسکونی به متقاضیان روستایی پرداخت کند.


زارعی نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی هم اقدامات انجام شده توسط کمیته امداد امام خمینی کشور و استان در راستای خدمات رسانی مطلوب به جامعه هدف را شایسته تقدیر دانست و گفت:برای جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستائیان به شهر‌ها و ایجاد پدیده حاشیه نشینی در برخی شهرهای استان بر روی ظرفیت‌ها و توانمندیهای مناطق روستایی بیش از پیش سرمایه گذاری شود.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هم با ارائه گزارشی از مهمترین اقدامات و دستاوردهای این نهاد در سال گذشته و خدمات ارائه شده به مددجویان گفت:پرداخت ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی و ضروری از محل منابع بانکی و داخلی کمیته امداد به بیش از سه هزار نفر مددجو از مهمترین این اقدامات بوده که این موفقیت مرهون تعامل سازنده مجموعه دولت و بانکهای عامل استان با این نهاد است.


وی با اشاره به اینکه ۱۴ درصد از جمعیت استان زیر پوشش این نهاد هستند افزود: برای ساخت هر واحد مسکونی ۱۸۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال وام با بهره پایین و ۱۵۰ میلیون ریال هم به صورت بلاعوض پرداخت می شود.

انتهای پیام/د

جذب بیش از ۵۲۰ هزار حامی در فراخوان طرح محسنین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.