معاون عمرانی استاندار خوزستان از ایجاد ظرفیت و صدور مجوز برای ورود و فعالیت 2هزار خودروی اروندی در ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرامند هاشمی‌زاده، معاون عمرانی استاندار خوزستان در حاشیه نشست شورای ترافیک خوزستان شورای با بیان اینکه این جلسه با محوریت 2 موضوع ایمنی راه‌ها و ترافیک دورن شهری و برون شهری است، گفت: مقرر شد در جلسات شورای ترافیک 2تا3 شهرستان را در این جلسات دعوت کنیم تا گزارش عملکرد درون شهرستان خود را در حوزه ترافیک و حمل و نقل شهری ارائه دهند.

 

وی تصریح کرد: خوشبختانه در جلسات شورای ترافیک هم مصوبات خوبی داشتیم هم این مصوبات به لحاظ اجرایی پیشرفت فیزیکی خوبی داشتند.

 

هاشمی‌زاده بیان داشت: اکنون مجوز چیزی حدود 2هزار سهمیه خودرو اروندی داده شد، و می‌توانند در شهرهای آبادان و خرمشهر رفت و آمد کنند و از مازاد آن‌ها به صورت ماموریت در اهواز نیز فعالیت نمایند.

 

معاون عمرانی استاندار خوزستان افزود: استفاده از ظرفیت راه آهن یکی از مسائلی است که به در شورای ترافیک مطرح شد، و مقررشد، به منظور کاهش ترافیک برون شهری، حمل و نقل داخلی و صادرات از ظرفیت ریلی استان استفاده شود.

 

وی اظهار کرد: تولید ورق‌های عریض فولاد که باید به بندر امام منتقل شود، همچنین مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین دست از جمله بار‌هایی است، که به دلیل وزن زیاد، حفظ ایمنی و... با حفظ سهم کامیون داران با قطار جابه جا شوند.

 

فرامند هاشمی‌زاده با اشاره به لزوم تامین تاکسی و ناوگان حمل و نقل درون شهری و اتوبوس اذعان داشت: تاکسی‌ها از طریق دادن وام‌های ارزان قیمت در حال نوسازی می‌شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به آلودگی صوتی که ماشین‌های سنگین در داخل شهر‌ها ایجاد می‌کنند، همچنین پارک کردن این ماشین در کنار درب منازل توسط رانندگان و ایجاد مزاحمت برای ساکنین بیان کرد: تمهیداتی اتخاذ شد، ایستگاه‌ها و پایانه‌های ماشین‌های سنگین خارج از محدوده شهر برای آن پیش بینی شود.

 

وی در پایان با اشاره به پل شهید ناجیان به عنوان یک پل ارتباطی مهم در شهرستان شوش گفت: با توجه به اینکه عرض این پل کم است، تعریض شد و به دلیل اینکه پیمانکار عملکرد مناسبی نداشت، ماده 48 شد، و پیمانکار جدید معرفی کردیم، که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار