شیراز؛

رونمایی از تولیدات صدا و سیمای فارس/ آغاز به کار استودیو حرم

از تولیدات صدا و سیما مرکز فارس در حوزه های موسیقی، مستند، انیمیشن و مجموعه ها و فیلم های تلویزیونی رونمایی شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ امروز با حضور علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما، استاندار فارس، مدیرکل صدا و سیما فارس و تولیت آستان شاهچراغ(ع) از ۱۱ طرح در حوزه سیما و ۴ طرح در حوزه صدا رونمایی شد.

بر این اساس، در حوزه سیما، از تله فیلم جاده، تله تئاتر خورشید بر نیزه، مجموعه های پویانمایی ماه تیتی و آشپزخانه نقلی، مستند تمدن های زاگرس، مجموعه میان برنامه های وصایای شهدا، مستند ایثار، شهادت، سرداران شهید، مجموعه مستند آوای ماندگار، مجموعه مستندهای سمر زمین و مستند ماذون قشقایی رونمایی شد.

همچنین تولید برنامه های ویژه گروه سنی نوجوان شامل آستان ارادت، گپ و جوانه ها با ساختار ترکیبی در ۵۰ قسمت ۳۰ دقیقه ای آغاز شد.

در مراسم رونمایی از تولیدات صدا و سیمای مرکز فارس که به مناسبت آغاز هفته کرامت و بزرگداشت مقام احمد بن موسی، شاهچراغ(ع) برگزار شد استاندار فارس خواستار توجه ویژه صدا و سیما به گردشگری مذهبی شد و بیان کرد: فارس به واسطه توانمندی هایی که در جذب گردشگر مذهبی دارد بیش از این باید مورد توجه رسانه ملی قرار گیرد.

محمد علی افشانی با توجه به جذب یک میلیون گردشگر در سال توسط استان فارس خواستار ایجاد مرکز گردشگری توسط صدا و سیمای مرکز فارس شد.

علاوه بر افتتاح طرح های فنی، تولیدی و پشتیبانی صدا و سیمای فارس که با ویدئوکنفرانس همراه بود، استودیو حرم با هزینه ای افزون بر ۲۲ میلیارد تومان از محل اعتبارهای ملی و استانی به بهره برداری رسید.

این استودیو ۲۴ ساعته افزون بر امکانات رادیویی دارای ۶ لوکیشن در نقاط مختلف حرم مقدس شاهچراغ(ع) برای پوشش تصویری است.

همزمان با مرحله دوم افتتاح طرح های صدا و سیما فارس، ایستگاه ۳ کیلو ولت خرمنکوه شهرستان فسا در ۱۵۰ کیلومتری شیراز در ارتفاع 3 هزار و 300 متری از سطح دریا و ایستگاه ۶۶ کیلوهرتز ده نو افتتاح شد.

جمع اعتبار طرح های افتتاح شده صدا و سیما فارس در مرحله دوم ۴۳۹/۳۱۱ میلیارد ریال است که بخشی از آن از محل ملی و بخشی از استانی تامین شده است.

 انتهای پیام/ن

رونمایی ۱۱ طرح در حوزه سیما و ۴ طرح در حوزه صدا 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار