نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت : تکلیف خادمان حرم رضوی همان رسالت ائمه در نشر مباحث دینی و قرآنی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در دیدار با خادمان آستان مقدس علی بن موسی الرضا(ع) افزود : استمرار سفرهای خادمان حرم رضوی در مناطق محروم کشور و حتی کشورهایی که از نعمت حضور امام بی بهره اند ، زمینه‌ای برای آشنایی مردم با فرهنگ ائمه است .

وی اضافه کرد :  خادمان باید در سفرهای خود به شهرهای مختلف به سیره امام رضا (ع) تأسی و معارف ایشان را به مردم منتقل کنند.

امام جمعه قزوین گفت : حضور خادمان امام رضا (ع) در مناطق مختلف باید یک خروجی تاثیرگذار داشته باشد، مثلا اگر مردم آن منطقه حضور کمرنگی در مسجد و نمازجمعه داشتند بعد از سفر خدام حرم رضوی اقبال بیشتری به دین پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه قرآن و اهل بیت (ع) بدون هم ناقص است، گفت: امروز داعشی‌ها با نام و توسل به آیات قرآن به دستور استکبار جهانی در حال کشتار مسلمانان هستند. همه ما وظیفه داریم مردم را به قرآن و عترت در کنار یکدیگر دعوت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین توجه دادن جماعت مسلمین به سرنوشت دیگر مسلمانان جهان را از دیگروظایف خادمان حرم رضوی برشمرد .

سید مسعود موسوی مدیر کاروان اعزامی از خادمان حرم رضوی به قزوین  هم در این نشست گفت: امسال دهمین سال برنامه حضور خادمان امام رضا (ع) در مناطق مختلف کشور برای برپایی جشن‌های دهه کرامت است.

وی افزود: این کاروان هرساله در دهه کرامت به ۳۱ استان، ۵۰۰ شهر و شهرستان و ۳۴ کشور جهان اعزام می‌شود و برنامه‌ها کاملا مردمی است.

موسوی گفت: کاروان خادمان با حضورش در مناطق مختلف در دهه کرامت ۶ هزار برنامه فرهنگی تا به امروز انجام داده و به توصیه رهبری به یک قرارگاه فرهنگی تشکیل شده است.

وی، بحث ترویج زیارت به عنوان قدرت برتر شیعه و حضور پرچم رضوی در شهر‌ها و روستا‌های کشور را از دلایل شکل گیری این کاروان بیان کرد.

انتهای پیام/

 

دیدار کاروان رضوی با نماینده ولی فقیه در استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار