بجنورد؛

افزایش 17 درصدی مصرف آب آشامیدنی

امسال مصرف آب آشامیدنی در استان در زمان پیک مصرف تابستان نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبجنورد؛ غلامحسین ساقی مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان با بیان این که امسال این میزان در ساعت پیک مصرف رقم بالایی است،گفت: خوشبختانه ۳۰ درصد مشترکان آب و فاضلاب استان در ماه زیر ۵ مترمکعب آب مصرف می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر به‌استثنای هزینه چاپ قبض،آماده‌سازی و انتقال هر مترمکعب آب ۹۰۰ تومان هزینه در بر دارد که اگر هزینه‌های مختلف و معافیت‌های کمیته امداد،بهزیستی را از آن کم کنیم صرفاً بابت هر مترمکعب آب ۲۵۰ تومان سهم آب و فاضلاب می‌شود.

ساقی اظهار کرد: هم‌اکنون قیمت آب در استان‌های خراسان جنوبی،چهارمحال بختیاری و خراسان شمالی کمترین میزان را دارد.

وی اظهار کرد: زلزله اردیبهشت‌ماه امسال به تاسیستات آب و فاضلاب ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خسارت وارد کرد.

ساقی با اشاره به تجهیز مخازن ۱۰ شهر استان به قطع آنی گفت: خوشبختانه با نصب شیرهای قطع آنی میزان خسارت ما کاهش چشمگیری داشته است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی با اشاره به اینکه کیفیت آب بجنورد مشکل چندانی ندارد افزود: ادعا نداریم که کیفیت آب بجنورد همچون تهران است اما باوجود انتقال آب‌ سد شیرین دره به بجنورد هم‌اکنون کیفیت آب این شهر مناسب و استاندارد است.

وی تصریح کرد: در ۲۷ سال گذشته ۳۹۵ کیلومتر خط انتقال فاضلاب اجراشده است اما در سال‌های ۹۶ و ۹۷ امیدواریم بتوانیم ۱۲۵ کیلومتر فاضلاب شهری در سه شهر بجنورد، شیروان و آشخانه ایجاد کنیم.

گفتنی است:هم‌اکنون ۶۲ مخزن وجود دارد که امیدواریم بتوانیم تمامی این مخازن را به سیستم قطع آنی تجهیز کنیم.

انتهای پیام/آ

وجود 62 مخزن آب آشامیدنی در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.