«بنیامین نتانیاهو» طرح جدیدی ارائه کرد که به موجب آن شهرک‌های صهیونیست‌نشین با شهرک‌های عربی معاوضه شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت خبری اِی نیوز؛ «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، طرح عجیبی را پیشنهاد کرده است که به موجب آن شهرک‌های صهیونیست‌نشین احداث شده در کرانه باختری با شهرک‌های عربی که در فلسطین اشغالی مستقر هستند، معاوضه شود. نتانیاهو مدعی شد با هدف دستیابی به توافق نهایی با تشکیلات خودگردان فلسطین، چنین پیشنهادی را مطرح کرده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی این طرح را به اطلاع دو مقام آمریکایی نیز رسانده است.

تعدادی از مقامات صهیونیست -که نامشان فاش نشده است- اظهار داشتند: نتانیاهو این پیشنهاد را در جریان مذاکره با «جرد کوشنر»، مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا، و «جیسون گرین بلات»، فرستاده آمریکا به منطقه، در جریان سفر اخیرشان به فلسطین اشغالی مطرح کرد.

به موجب این طرح، منطقه صهیونیستی «وادی عارة» که در فلسطین اشغالی واقع شده و در آن گروهی فلسطینی‌ زندگی می‌کنند، در اختیار تل‌آویو قرار بگیرد و ساکنان فلسطینی آن به کرانه باختری منتقل شوند.

یک منبع آگاه مدعی شد: این موضوع به عنوان یک پیشنهاد جداگانه مطرح نشده است؛ بلکه به عنوان بخشی از یک پیشنهاد برای توافق جامع با فلسطینی‌ها است.

یک مقام کاخ سفید نیز اعلام کرد: این یکی از چندین پیشنهاد طرف اسرائیلی است؛ اما به طور جدی دنبال نمی‌شود.

این در حالیست که «آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، چند سال پیش چنین پیشنهادی را برای نخستین بار مطرح کرد؛ اما با مخالفت شدید تشکیلات خودگردان و رهبران عربی و فلسطینی در فلسطین اشغالی مواجه شد.

 پس از توقف مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین در سال 2014، مقامات آمریکایی تلاش زیادی برای ازسرگیری این مذاکرات بکار بسته‌اند.

 

انتهای پیام/

طرح نتانیاهو برای معاوضه شهرک‌های صهیونیست‌نشین با شهرک‌های عربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار