یاسوج؛

مبارزه جدی با آفات ضامن سلامت غذایی

تضمین سلامت محصولات کشاورزی با مبارزه ی جدی با آفتها و بیمارها قبل از تولید امکان پذیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در نشست کارگروه پدافند غیر عامل با بیان اینکه باید از تمام ظرفیتها برای تامین سلامت غذایی بهره گرفت از آنچه کم توجهی دستگاههای نظارتی بر تولیدات غذایی مینامید گلایه کرد.

جعفر گوهرگانی با بیان اینکه جهاد کشارزی نقش حمایت از تولید را دارد گفت: این در حالی است که متولیان در دوحوزه ی استاندارد و معاونت غذا و دارو ی علوم پزشکی نسبت به مراقبت از سلامت این تولیدات غفلت میکنند .

وی با بیان اینکه وجود باقی مانده ی سموم در برخی از این محصولات میتواند بیماریهای متعددی را به همراه داشته باشند اضافه کرد: در صورت مراقبت از این محصولات ضمن تشخیص کمبود یا بیش بود مواد مغذی میتواند به سلامت بالای غذایی در محصولات تولیدی بخش کشاورزی کمک کرد.

در این نشست بهمنش مدیر کل دامپزشکی استان هم برخی خطرات جبران ناپذیرناشی از بیماریهای دام و طیور را یاد آور شد و گفت: درصد بالایی از بروز بیماریهای موجود مربوی به فروش پرندگان، مرغ و طیور زنده در کوچه ها و معابر است.

در این نشست مدیر کل دفتر پدافند غیر عامل استانداری نیز با بیان اینکه سلامت جسمی و تامین آرامش روحی نیاز جامعه است به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر شناسایی و رفع احتمال بروز بحرانها اشاره کرد و گفت: این ماموریت از سوی معظم له برای پیشگیری و انجام بهترین اقدام در صورت بروز خطرات ابلاغ شده و باید همه ظرفیتها را برای تحقق آن بکار گرفت.

کناری به تخصیص یک درصد از مجموع اعتبارات تملک داراییها به تامین زیر ساختهای مورد نیاز پدافند غیر عامل اشاره کرد و افزود: به منظور تحقق اهداف پیش رو طرح جامع تهدیدات تخصصی در دستگاهها اجرا می شود.

وی گفت: چگونگی ذخیره سازی مواد غذایی، آمادگی کامل در شرایط خاص، برگزاری همایشهای علمی با موضوع کشاورزی ، دام و توسعه ی محصولات ارگانیک از برنامه های این دفتر در سال پیش رو است.

در این نشست نظارت مستمر بر فعالیت نهالستانها برای جلو گیری ازانتشار آفتها و تهدید باغات، چگونگی تقویت نژاد دام بومی لک و بهمئی در استان که هم اکنون به کمتر از 5 هزار راس کاهش یافته است و پیش بینی برای مقابله با تنش های خشکسالی از جمله ی مواردی بود که اعضا درباره آن گفتگو کردند.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.