همایش تجارب برگزیده بخش پزشکی امروز با سخنرانی وزیر بهداشت در گلستان همراه شد.

حضور وزیر بهداشت در گلستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ دکتر قاضی زاده هاشمی که صبح امروز وارد گلستان شده و به دیدار آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان رفته بود ، در این همایش سخنرانی کرد.


قاضی زاده هاشمی در این همایش گفت: کار امروز و مهم دست اندرکاران بهداشت کشور جلوگیری از بیماریهای غیر واگیر است و تهیه پرونده الکترونیک سلامت قدم مهمی در این راه است.

 

دکتر هاشمی اضافه کرد: یک ضرورت دیگر؛ رسیدن به راه های کوتاه تر، ارزان تر، سریع تر و موثرتر در حوزه سلامت و درمان است.


وزیر بهداشت با بیان اینکه همایش انتقال تجربیات برگزیده در حوزه بهداشت پیش از این در حوزه درمان و سلامت برگزار شده است، یادآور شد: باید هر فردی خود را محتاج به علم و دانش بداند و همیشه در پی ارتقای دانسته ها و کسب تجربه باشد.


دکتر هاشمی تصریح کرد : در یادگیری ها و کسب تجربه نباید تعصب و غرور داشته باشیم و همیشه خود را محتاج یادگیری و دریافت تجربیات از دیگران بدانیم.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: اگرنگاه همگانی بودن بهداشت، درمان و سلامت در جامعه تسری یابد، یک کشور موفق در زمینه پیشگیری از بیماری ها و سلامت خواهیم بود.


وی افزود: مسئولان در کارهای خود اگر پیوست سلامت داشته باشند و این امر با دید پیشگیری مقدم بر درمان است، لحاظ گردد کار ما در وزارت بهداشت برای ارائه خدمات به مردم و جامعه آسان تر خواهد بود.

 

دکتر هاشمی افزود: یکی از بهترین راه‎های موفق یادگیری از یکدیگر است که یک وجه آن یادگیری روش‎های جدید است و وجه دیگر آن این است که احساس بی‎نیازی نکنید و قطعا افرادی موفق هستند که همواره تصور می‎کنند محتاج به دیگران هستند.

 

وی تاکید کرد: قلب کار بهداشت و درمان، وزارت بهداشت است که باید روز به روز تقویت شود و به آن باید در سطوح مختلف دولت، مجلس و جامعه و کارگران توجه شود.

 

وزیر بهداشت یادآور شد: از همکارانی که دنبال ارتقاء سطح آگاهی و تجارب خود هستند و دنبال کار روزمره‎ نیستند تشکر می‎کنم و این مهم نشانه مسئولیت‌پذیری است.

 

دکترهاشمی افزود: از کسانی که برای تشخیص و پیشگیری کارهای خوبی انجام دادند و عده‎ای هم برای صرفه‎جویی در بیت‌المال تفکر کردند باید از آنها قدردانی گردد و این مهم باید در سراسر کشور تسریع پیدا کند.


وی تاکید کرد: امروزه در هر جامعه ای پیشگیری مقدم بر درمان است و یکی از بهترین راه های پیشگیری استفاده از تجربیات یکدیگر می باشد.

 

انتهای پیام / ا

 

معاون وزیر بهداشت:تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت برای ۹۰ درصد مردم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.