معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استاندار اردبیل گفت :30 درصد واگذاری های اصل 44 براساس ابلاغ سیاست های خصوصی سازی ، به تعاونی ها واگذار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اقبال عباسی، معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استاندار اردبیل در جلسه بررسی فرآیند شکل گیری تعاونی های نسل جدید سخن می گفت افزود: باید با حمایت های دستگاه ها، بخش خصوصی و مردم، بخش تعاون توسعه یابد و در بخش های اقتصادی نقش آفرینی کند.

وی با اشاره به تجارب ناموفق و عملکرد نامناسب برخی تعاونی ها در دهه های گذشته اظهار داشت: عدم توفیق تعاونی ها باعث بی رغبتی مردم به ایجاد تعاونی و بی اعتمادی عمومی و دستگاه ها شده است که باید با حمایت و پشتیبانی دستگاه ها و نهادهای دولتی و ورود افراد موفق در ایجاد تعاونی های مطرح، اعتماد عمومی جلب شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استاندار اردبیل افزود: متاسفانه برخی تعاونی های بزرگ در گذشته با هدف توسعه استان ایجاد شده  که سرمایه عظیم مردم را جلب و در حال حاضر در پایتخت کشور دفتر ایجاد کرده و در پاساژ سازی وساخت و سازهای بزرگ در تهران فعالیت دارند و این نه تنها توسعه استان نیست بلکه عامل عقب ماندگی است.

عباسی با اشاره به اینکه 20 درصد املاک مسکونی در شهر اردبیل به تعداد حدود 30هزار واحد،تخلفات ساختمانی و ساخت و ساز غیر مجاز دارند و بالغ بر 300 هزار میلیارد تومان به شهرداری بدهکار هستند، ایجاد تعاونی های مهندسی را راه حل مناسب برای پایان دادن به تخلفات ساختمانی، نظم ساخت و ساز شهری، رونق کسب و کار، ترویج فرهنگ شهر نشینی و احقاق حقوق مالکان با صدور سند رسمی ملکی و برخورداری آنان از امتیازات قانونی از قبیل تسهیلات مسکن و غیره دانست و گفت: ساختمان های دولتی و شبه دولتی و تجاری نیز از این موضوع مستثنی نیست .

وی بیان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها مرجع و دستگاه رسمی دولتی است که باید تشخیص بدهد چه تعاونی در کدام بخش ها ایجاد شود و ساماندهی و نظارت مستقیم بر تعاونی ها را بر عهده دارد.

رحیمی مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان نیز به تشریح مشوق های حمایتی در فرآیند شکل گیری تعاونی های نسل جدید پرداخت و گفت: در دستورالعمل جدید ایجاد تعاونی مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور ، کودکان و افراد خرد سال نیز می توانند در شرکت های تعاونی عضو و سهام خریداری نمایند.

وی اظهار داشت:12 هزار میلیارد تومان سپرده های مردم نزد بانک هاست که در صورت ورود به بخش تعاونی و تولید می تواند بیش از 8 میلیون شغل پایدار در کشور ایجاد کند.

 

انتهای پیام/ح

20 درصد املاک مسکونی در اردبیل ساخت و ساز غیرمجاز دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.