مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: ارگ نوشیجان ظرفیت های خوبی برای ثبت جهانی دارد.

ارگ نوشیجان جهانی می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی مالمیر مدیر کل میراث فرهنگی وصنایع دستی و گردشگری استان همدان افزود: هم اکنون قراردادی با دانشگاه بوعلی سینا بسته شده که پرونده ثبت جهانی این ارگ را تهیه کنند وبدنبال جهانی کردن هر چه سریعتر ارگ نوشیجان هستند.

وی به تعیین تکلیف متولی غار علیصدر اشاره کرد وادامه داد: پرونده غار علیصدر نیز برای ثبت جهانی در حال پیگیری است.

مالمیر اظهار داشت: غار علیصدر قطب گردشگری و از مهمترین جاذبه های گردشگری استان همدان است و باید موضوعات حقوقی و فنی آن بشکلی مسیر خود را طی کنند که خدشه ای بر گردشگری وارد نکنند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان ادامه داد: این روزها وضعیت خدمات دهی به گردشگران غار مطلوب تر شده است بطوری که شاخص ها و بازخورد نظر سنجی ها از بهبود کیفیت خدمات دهی گردشگران خبر می دهد.

این مسئول ابراز کرد: شرکت سیاحتی علیصدر از 26 سال پیش در زمینه غار علیصدر فعالیت می کند و هم اکنون یک اختلاف نظر حقوقی با تامین اجتماعی ومیراث فرهنگی وجود دارد که در کارگروه غارشناسی استان که مرجع حفاظت و مدیریت و حمایت از غارها است به سمت و سویی حرکت می شود که هم قانون رعایت شود و هم بر گردشگری خدشه وارد نشود.

وی یادآور شد: شرکت سیاحتی علیصدر تجربه خوبی در زمینه متولی گری غار علیصدر دارد و یک شرکت بومی و دارای صلاحیت است اما الان فصل تصمیم گیری نیست بلکه این پرونده حقوقی در مجموعه دیوان محاسبات پیگیری و تعیین تکلیف شود.

مالمیر افزود: تلاش می کنیم غار علیصدر را که یک اثر دارای ثبت ملی است و در لیست انتظار ثبت جهانی قرار دارد به درستی حفاظت شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان به کاوش های انجام شده در سایت مجموعه جهان آباد همدان هم اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه کاوش های باستان شناسی انجام شده و قرار است در حاشیه آن محدوده سایت پتروشیمی ایجاد شود و برای این مجموعه برنامه ای انجام شد تا اماکن تاریخی و اموال با ارزش در امنیت باشند و مستند نگاری شوند.

انتهای پیام/ ج

جاذبه های گردشگری استان همدان

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار