رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان از راهیابی ۷ اثر به بخش نهایی پنجمین جشنواره منطقه ای نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی «وتار» در این استان خبرداد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،امین مرادی رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان گفت: پنجمین جشنواره منطقه ای نمایشنامه نویسی ونمایشنامه خوانی وتار با حضور ۷ گروه نمایشی از استان های همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و ۴ گروه از کردستان در سنندج برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره ۴۰ اثر از استان های غرب کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، عنوان کرد: هیئت داوران بازبین این جشنواره متشکل از آقایان «عبیدرستمی»، «صابر نیک بخت» و «جعفر ولدخانی» بودند.

وی اضافه کرد: داوران بازبین  با بررسی آثار ارسال شده ۷ اثر را شایسته حضور در بخش نهایی جشنواره معرفی کردند.

 دبیر پنجمین جشنواره منطقه ای نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی وتار ادامه داد : بر این اساس نمایشنامه های راه یافته شامل «زمستان بهار» به نویسندگی «باقر سروش» و کارگردانی «زهرا محمدی» از سنندج، نمایشنامه «فراموشی» به نویسندگی «صابر دل بینا» و کارگردانی «اسماعیل پاشایی» از شهرستان سقز است.

مرادی اضافه کرد: از دیگر نمایشنامه های راه یافته به مرحله نهایی شامل نمایشنامه «رسم پیر پروانه ها» به نویسندگی غلامرضا همتیان» و کارگردانی «علی نوربخش» از بیجار، نمایش «مشترک مورد نظر» به نویسندگی «کامران شهلایی» و کارگردانی «محمد یوسفی زاد» از مرند آذربایجان شرقی، نمایشنامه «عشق وسنگ» به نویسندگی و کارگردانی «پدرام رحمانی» از ارومیه، نمایشنامه «ابوبکر محمدی، فاطمه محمدی» به نویسندگی «جلال تجنگی» و کارگردانی «کورش احمدی» از سنندج و نمایش «تقاطع» به نویسندگی «حسین شایان» و کارگردانی «سید امیر حسین فاطمی» از همدان است.

پنجمین جشنواره منطقه ای نمایشنامه نویسی ونمایشنامه خوانی وتار ۲۳ تا ۲۵ مرداد در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می شود.

انتهای پیام/م

برگزاری پنجمین جشنواره منطقه ای نمایشنامه نویسی ونمایشنامه خوانی وتاربه میزبانی استان کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.