سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال اظهارات تندی را علیه رئیس فدراسیون، کی‌روش، طارمی و فردوسی‌پور انجام داد.

انتقاد تند مایلی کهن از سرمربی تیم ملی و رئیس فدراسیون فوتبالبه گزارش خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان محمد مایلی کهن درباره خداحافظی ابراهیم صادقی و مراسم باشگاه سایپا اظهار داشت: ابراهیم فراتر از هرچیزی است که تصور می کنید. به اعتقاد من به دلیل اینکه باشگاه سایپا واقعا یک باشگاه ریشه دار و سازمان یافته ای است. سایر باشگاه ها فقط این عنوان را یدک می کشند. سرخابی ها هم سازمان یافته نیستند.

وی در ادامه افزود: اسطوره هایی مانند باقری و همین صادقی نیاز به تقدیر و تشکر ندارند اما متاسفانه مدیران ما مدیران هزینه شده اند. به نوعی آقایانی که تشریف می آورند فقط هزینه ها را بالا می برند آن هم تنها برای ابقای خودشان. در صورتی که در کشورهای دیگر اینگونه نیست. مدیران از طریق مجمع انتخاب می شوندنه اینکه انتصاب بشود.

سرمربی اسبق تیم ملی ایران درباره سامانه هایی که حضور دارند گفت: قبلا و در زمان ما چهارشنبه ها بخت آزمایی داشتیم که فقط یک روز انجام می شد اما این بخت آزمایی هر روز و به صورت های مختلف انجام می شود. بازیکنان و تماشاگران در هر برنامه می گویند آنقدر جایزه می دهیم و فقط روش آن عوض می شود.

وی درباره مشکل برخی بازیکنان پرسپولیس به دلیل مشکلات مالی از جمله مهدی طارمی بیان داشت: زمان ما کاپشن هم نبود چه برسد به آپشن. وقتی شما قرارداد می بندید با بازیکنی موظف و مختار هستید که به آن عمل کنید. اما مدیران ما مدیران هزینه هستند. چرا از اول اعلام نمی کنیم مدیر باشگاه چقدر پول می گیرد. نباید اینقدر نرخ ها بالا و پایین شود. تنها به دلیل ماندگاری خودشان در باشگاه مبالغ را افزایش می دهند.به نظر من وقتی یک مدیر با بازیکن قراردادی منعقد می کند می بایست به آن قرارداد پایبند باشد و از طرفی یک بازیکن حق ندارد پیرامون مسائل مالی حرف بزند. یادمان نرود تا همین دیروز حتی کسی این آقایان را نمی شناختند و با دوچرخه هم این طرف و آنطرف نمی رفتند. اما یک مقداری باید به خاطر مردم حجب وحیا را رعایت کنند.

 او در ادامه درباره حذف تیم امید از رقابت های انتخابی زیر 23 سال آسیا گفت: تا قبل از اینکه تیم به این مسابقات قرقیزستان برود آقایانی که الان خودشان را همه فن حریف می دانند و دبیر کل و سرپرست تیم ملی و ... را یدک می کشند می گفتند همه کاره کی روش است. الان کی روش کجا است رفته گل بچیند. زمان قاجار هم اینطور نبوده است.الان آقای کی روشی پور کجا تشریف دارند؟ حرکتی که کی روش کرد را کجای دنیا انجام می دهند؟چه دلیلی دارد کی روش کاپ جام جهانی را در دست بگیرد و دور ورزشگاه بچرخد؟ یک میلیون و 200 هزار دلار پشت این حرکت نهفته است اما زمانی که به شما می رسد صحبت اقتصاد مقاومتی مطرح می شود. البته این مبلغ جدا از پاداش های روزانه، شبانه و ماهانه کی روش است.

او درباره اینکه آیا تیم ملی با سرمربی ایرانی هم می توانست موفقیت های کی روش را تجربه کند یا خیر، تصریح کرد: کدام مربی ایرانی 7 سال سرمربی تیم ملی بوده است؟ در چهار سال ابتدایی کی روش خدا ما را به جام جهانی رساند. کدام بازیکن ایرانی در این سال ها به اروپا رفته است اما بازیکنان 2 رگه زیادی به ایران آمده اند. چگونه امکان دارد زمانی که تیم ملی کشورمان مقتدرانه راهی جام جهانی شده از این تیم هیچ بازیکنی به لیگ های معتبر اروپایی نمی رود. البته برخی بازیکنانمان به کشورهای معمولی رفته اند.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره خوشحالی مردم از صعود تیم ملی به جام جهانی با وجود مشکلات اقتصادی آن ها گفت: قطعا مردم از صعود تیم ملی به جام جهانی خوشحال هستند و این امر هم به دلیل تبلیغات آقای کی روشی پور است. هزار مدرسه کپر نشین در ایران وجود دارد اما ماهی 2 میلیارد تومان به کی روش پرداخت می کنیم. اگر او یک صفحه به محمد مایلی کهن و امثال من یاد می داد، مشکلی وجود نداشت. سرمربی تیم ملی هیچ چیزی به ما یاد نداده است. او زمانی به مهدی تاج و برنامه هایش در سازمان لیگ انتقاد می کرد. البته نباید بگویم تاج چرا که این نام به استقلال تغییر کرده است. کی روش زمانی که استقلال رئیس سازمان لیگ بود، اعتقاد داشت برنامه رقابت ها را راننده تاکسی نوشته است و حتی به افرادی که در این شغل کار می کنند هم اهانت کرد. طبیعی است زمانی که با چنین سابقه ای تاج، رئیس فدراسیون می شود در واقع کی روش رئیس است.

مایلی کهن درباره انتقاد علیرضا منصوریان از محمدرضا ساکت و مهدی تاج بیان کرد: منصوریان در موضوع بازیکنان امید استقلال مظلوم واقع شد. طبق معیار بین المللی بازیکنان تیم های ملی باید 3 روز قبل از شروع مسابقات در اختیار آن ها قرار گیرند. زمانی که آقای استقلال(تاج) در ذوب آهن فعالیت می کرد، من سرمربی تیم امید بودم و از حسین کفعمی، معاون آقای استقلال درخواست کردم به دلیل مشکلات خط دفاعی این تیم، حمید عزیززاده را در اختیارم قرار دهد اما اعلام کردند اگر ذوب آهن نتیجه نگیرد چه کسی جوابگو است؟

او درباره احتمال حضورش در مراسم برترین ها گفت: مرا به آن مراسم دعوت نمی کنند چراکه جای مسئولان قضائی است. حاضرم به جای مسئولان فدراسیون فوتبال برگزاری رقابت های لیگ را برعهده بگیرم و شک نکنید با کمترین هزینه مسابقات را به بهترین شکل برگزار می کنم. آیا وظیفه فدراسیون فوتبال این کار است یا سازمان لیگ باید لیگ را برگزار کند؟

پیشکسوت فوتبال کشورمان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا پولی که برانکو می‌گیرد، مشکلی از دید او ندارد؟ گفت: من در صحبت‌های قبلی هم گفتم بود که مدیران ما مدیران هزینه هستند. برانکو از نظر من جزو باشخصیت‌ترین مربیان ما است. اما من هم با نظر شما موافقم که دلیلی نمی‌شود که هرطور او می‌زند ما به سازش برقصیم، برانکو نزدیک 600 میلیون تومان بدهی مالیاتی داشت اما بدون هیچ مشکلی وارد کشورمان شد. من به مدیرعامل وقت پرسپولیس هم سر این موضوع معترض شدم و گفتم در آن دنیا مطمئنا یقه تو را خواهم گرفت. برای برانکو هم باید معیارهایی وجود داشته باشد، نه این که چون قهرمان شده قراردادش 2 برابر شود. همه این‌ها به مدیران هزینه ما بر می‌گردد. در یکی از همین باشگاه‌های بزرگ ما من می‌دانم یکی از مدیران به دلیل ارتباط فامیلی که با یکی از صاحب منصبان دارد توانسته مدیر عامل آن باشگاه شود، من همه اینها را می‌دانم.

مایلی‌کهن ادامه داد: یک بار مایلی‌کهن با این همه سابقه سرمربی تیم ملی شد اما همه او را کوبیدند به طوری که انگ اطلاعاتی بودن و بچه سپاهی‌ را به من وارد کردند! من در بهمن ما سال 1356 لیسانس تربیت بدنی گرفتم، 14 سال در پرسپولیس بازی کردم و در طول حضورم در پرسپولیس حتی بازوبند کاپیتانی این تیم را هم به بازو بستم. برای‌شان عجیب بود که سرمربی تیم ملی شدم. من نمی‌دانم ساکت با چه رویی مقابل من رزومه‌اش را نشان می‌دهد. من عصاره ورزش هستم اما او می‌گوید من 10 سال فلان جا بودم، آقای عزیز! شما آنجا هم اشتباه و با رابطه رفته بودید. آقایان آماده‌اند که فوتبال به آنها کمک کند و گرنه ساکت و امثال او کوچکتر از آن هستند که به فوتبال ما کمک کنند. حمید جاسمیان از اسطوره‌های فوتبال ما هستند اما متاسفانه او را از فدراسیون اخراج کردند و خوب نیست با اسطوره های مان این طور رفتار شود.من می دانم که جاسمیان در زندگی شخصی اش با مشکلات فراوانی روبرو است اما این دلیل نمی شود که هر طور می خواهیم با او رفتار کنیم. او به قدری رفتار و منش بالایی دارد  و می دانم چه مشکلاتی در زندگی دارد . اگر هم قرار است کمکی شود باید به امثال این آقایان شود. ساکت هر کجا که بوده با رانت بوده، تحصیلات او ورزشی بوده؟ ورزشکار بوده؟ یا چه بوده؟ او راننده اکبر ترکان بود که ریاست هیئت فوتبال استان اصفهان را بر عهده داشت. آنها می‌گویند ما پول نداریم اما زمانی که می‌آیند همه دکوراسیون را عوض کرده و کلی هزینه روی دوش فدراسیون می‌گذارند چون باید مشخص شود اسدی رفته و ساکت جایگزینش شده است.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود بازیکنان ایرانی تنها به خاطر حضور در تیم ملی لژیونر می‌شوند، گفت: سروش رفیعی هم به خاطر دعوت شدن به تیم ملی از ایران به قطر رفت. رامین رضاییان مگر چقدر پول گرفته که به بلژیک رفته؟ همه این‌ها به خاطر این است که به آنها اعلام کرده اند اگر بروند به تیم ملی دعوت می‌شوند. رامین رضاییان 8 ماه بازی نکرده بود اما چطور به یک باره بازیکن فیکس تیم ملی شد، من برای شماها (خبرنگاران) متاسفم. مدیر رسانه‌ای تیم ملی چه کسی است؟ او یک پرتغالی است، واقعاً من برای همه شما متاسفم. معتمدکیا (مدیر رسانه‌ای پیشین تیم ملی) مگر چه مشکلی داشت؟، خسرو والی‌زاده‌ چه مشکلی داشت؟ من از شما دلخورم. شما باید از حق و حقوق ایرانی دفاع کنید اصلا به کی‌روش چه ربطی دارد مدیر رسانه‌ای تیم ملی چه شخصی باشد؟ مارکار آقاجانیان چه ایرادی داشت؟ افشین‌خان (پیروانی) چرا نمی‌آیید یک بار صحبت کنید، مدام می‌گویند ما به جام جهانی رفتیم. سال 1353 استادیوم آزادی ساخته شد، ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها سر این موضوع انگشت به حیران مانده بودند.اخیرا مسئولان فدراسیون می آیند می ترسانند به نوعی شما نترس و ندزد.استادیوم انزلی متعلق به 70 سال پیش است اما نمی دانم چرا کسی پیدا نمی شود این استادیوم را مرمت و بازسازی کند.اخیرا مسئله تبعیض نژادی در دنیا کمتر مشاهده می شود اما به جای آن شخص رئیس فدراسیون استقلالی است و ساکت دبیر کل که در کنار شغل دبیری چند شغل دیگر هم عهده دار است. محمد رضا اسلامیان نایب رئیس و به تازگی هم محمد یاوری به عنوان استعداد یاب به بدنه فدراسیون اضافه شده است.من اصفهان را خیلی دوست دارم اما واقعا نباید این گونه باشد که تمام پست های مهم به اصفهانی ها داده شود.

مایلی کهن در پایان درمورد اینکه کی روش قول داده تیم ملی را در جام جهانی به مرحله حذفی برساند آیا می تواند این کار را انجام دهد یا خیر،اظهار داشت:من اصلا و ابدا با آقای استقلال«تاج» کاری ندارم و با صدای بلند می گویم آقای استقلال در حد و اندازه های من نیست.در کشور ما یک قانونی وجود دارد به نام اینکه از کجا آورده اید ؟بخدا اگر مسئولان به این قانون پایبند باشند همه چیز کشور ما درست می شود.من مایلی کهن قبل از انقلاب با اینکه بچه خدمتکار بودم اما از خودم خانه داشتم.استقلال چی داشته و از کجا اموالش را آورده است.برایم جای سوال است که چطور این شخص به 100 میلیارد می گوید پول خرد؟!

انتهای پیام/

 نام تاج به استقلال تغییر یافته، بنابراین به رئیس فدراسیون بگویید استقلال!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۵:۳۹ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
به نظر من بهتره مایلی کهن رو به مدت 7 سال سرمربی تیم ملی کرد تا نسل فوتبال و بازیکنان منقرض بشن!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
بله
Iran (Islamic Republic of)
حاج خلیل
۰۸:۲۴ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
یک مناظره بگذارید بین مایلی کهن و آقای تاج تا حرفهاشونو بزنن وآنوقت مردم قضاوت کنن که کی راست می گه
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۸:۱۳ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
در مورد هزینه فدراسیون و قیمت بازیکنان من موافق صحبت ایشان هستم . فوتبال و بازیکنها کلا شده پولی که اینقدر نمی ارزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
تاج سر لووونگیا
۲۳:۰۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
حرفهای مایلی کهن درمورد لونگیا کاملا درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
درود بر مایلی کهن که حرف حقو میزنه.دمش گرم
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۱:۲۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
ملوان رانابودکزد.بازاومد شروع کنه .کل اگر طبیب بودی . امیدرابه تومیدادن حتما قهرمان میکردی .ملوان را نابودکرد ازهمه طلبکاره .شروع نکن مایلی جون تیم نمیدن بهت .بازارگرمی میکنه
آخرین اخبار