مدیر کل انتقال خون استان گفت: در چهار ماهه نخست امسال 10 هزار و 400 نفر دریزد خون اهدای کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ تقوایی مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت: در چهار ماهه اول سال جاری بیش از15هزار نفر برای اهدای خون به سازمان انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد10 هزار نفر توانستند خون خود را اهدا کنند.

تقوایی با اشاره به اینکه در کل کشور به صورت میانگین از هر یک هزار نفر، 27 نفر اهدای خون می‌کنند، گفت: این آمار در استان یزد به نسبت کشوری بسیار بالاتر است و از هر یک هزار نفر37 نفر خون خود را اهدا می کنند.

وی افزود:تنها 2.7درصد اهدا کنندگان خون در یزد خانم‌ها هستند که درمقایسه باسال گذشته کاهش داشته است.

تقوایی در ارتباط با اهدا کنندگان مستمر, گفت: اهدا کننده مستمر به کسی می‌گویند که حداقل در سال دو مرتبه اقدام به اهدای خون کنند و در سال گذشته بیش از 63 درصد مراجعه کنندگان ما اهدا کنندگان مستمر بودند.

مدیرکل انتقال خون استان در ارتباط با ارسال فرآورده‌های خونی به استان های دیگرخاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود 3هزار کیسه خون به دیگر استان‌ها انتقال داده شده است.

وی در حاشیه این نشست به راه اندازی مرکز جامع اهدای خون اشاره کرد و عنوان کرد:در این مرکز مراجعه کنندگان می توانند بدون از دست دادن خون ,پلاسما و پلاکت خون خود را به نیازمندان این فراورده خونی اهدا کنند.

تقوایی با بیان اینکه سال گذشته 13 درصد از اهدا کنندگان مجرد بودند و امسال این آمار به 14 درصد رسیده، گفت: امسال در چهار ماهه نخست 10 هزار و 400 نفر اهدای خون کردند که 73 درصد آنها اهدا کنندگان مستمر بودند.

مدیرکل انتقال خون استان یزد با تاکید بر اینکه خون‌های اهدایی استان یزد یکی از سالم‌ترین خون‌های اهدایی در بین استان‌های کشور است، گفت: کمترین میزان آلودگی بیماری‌هایی از جمله هپاتیت و ایدز در بین اهدا کنندگان خون یزد بوده‌اند.

 وی به نیاز استان یزد به دستگاه اشعه خون در استان یزد اشاره کرد و ادامه داد: برای یک سری از بیماران نیازمند، ابتدا باید خون یا پلاکت اشعه دیده شود و تمام پارامترهای غیر مفید از بین برود و نهایتا به وی تزریق شود.

از هفت تا دوازده مرداد هفته انتقال خون نام‌گذاری شده است.

نهم مرداد روز ملی اهدای خون و سالروز تاسیس انتقال خون ایران است.

 

انتهای پیام/ ی

نیاز استان یزد به دستگاه اشعه خون

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.