یزد؛

2 هزار و 270 زائر یزدی راهی سرزمین وحی

2 هزار و 270 زائر یزدی در قالب 16 کاروان زیارتی از اواخر مرداد ماه به حج تمتع اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  مدیرکل حج وزیارت استان در مصاحبه مطبوعاتی با اصحاب رسانه به مناسبت هفته حج گفت :امسال دوهزارودویست وهفتاد زائریزدی در قالب 16 کاروان زیارتی از اواخر مرداد ماه به حج تمتع اعزام می شوند که از این تعداد، یکهزار و 95 نفر مرد و یکهزار و 175 زائر زن و8پزشک یزدی نیز این 16کاروان راهمراهی می کنند .

وی از اعزام 120 کارگزار حج تمتع برای خدمت رسانی به زائران استان خبرداد و گفت: این افراد توسط مدیران کاروانها و بر اساس ویژگیهای تعیین شده انتخاب شده اند و امسال برای نخستین بار در 18 نشست آموزشی شرکت کردند. 

شریفی افزود :آموزش مناسک حج و ارتقای سطح آگاهی زائرین از قوانین کشور عربستان طی 10جلسه آموزشی برای زوار و18جلسه برای کارگزاران برگزارشد.

 مدیر حج و زیارت استان یزد با تکذیب مطالب انتشار یافته در فضای مجازی درخصوص انصراف برخی زائران استان از حج تمتع گفت: ظرفیت کاروان های استان در روزهای آغازین ثبت نام تکمیل شد، به گونه ای که 300 زائر استان از طریق کاروانهای استانهای همجوار عازم سرزمین وحی می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال گذشته 24 هزار و 156 نفر در قالب 366 گروه به عتبات عالیات مشرف شدند که اعزام 6 هزار و 521 نفر به صورت زمینی و 17 هزار و 627 نفر به صورت هوایی بود.

شریفی از دیگر برنامه های حج وزیارت استان در هفته حج را برگزاری نمایشگاه کتاب وحج ،افتتاح فروشگاه ونمایشگاه سوغات ،اهدای خون حجاج ،گردهمایی ویژه یاوران حجاج ودیدار باخانواده شهدای منا عنوان کرد.

حجت الاسلام سیدحسن میررحیمی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان یزد نیز گزارشی از فعالیتهای انجام شده در این دفتر ارایه کرد.

انتهای پیام/ ی

اعزام 120 کارگزار حج تمتع برای خدمت رسانی به زائران استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.