اهدای سلول بنیادی از مهرماه در خراسان جنوبی انجام می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ عاملی مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان جنوبی گفت : از ابتدای مهرماه اهداکنندگان سلول بنیادی دراستان می توانند در سازمان انتقال خون ثبت‌نام کنند و پس از انجام آزمایشات لازم سلول بنیادی اهدا کنند.


وی با بیان اینکه درمان قطعی سرطان خون، استفاده از سلول‌های بنیادی است افزود : این سلول بنیادی در درمان سرطان‌ها به ویژه سرطان خون موثر است.


عاملی گفت : سلول‌های بنیادی را از سه روش خون بندناف، مغز استخوان و گرفتن خون محیطی می‌توان تأمین کرد که گرفتن خون محیطی، آسان‌ترین روش است.


مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان جنوبی افزود : به دنبال راه‌اندازی مرکز جامع اهدای خون در استان هستیم و برای راه اندازی این مرکز حدود سه تا چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.


وی اظهار کرد: در حال حاضر 10 استان کشور این مرکز را راه‌اندازی کرده‌اند.


عاملی با بیان اینکه مجوز ارسال پلاسمای خون از خراسان‌جنوبی به ‌اتریش صادر شده است، افزود: از پلاسمای خون، فرآورده‌هایی نظیر فاکتور هشت، فاکتور 9، آلبومین و ایمونو گلوبولین تهیه و سپس به کشور برمی‌گردد.


مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی ادامه داد: در 18 استان کشور این مجوز صادر شده است و خراسان‌جنوبی نیز در آینده‌ای نزدیک پلاسما را ارسال خواهد کرد.
انتهای پیام/ک


مرکز جامع اهدای خون به زودی در استان راه‌اندازی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.