درچهار ماه نخست امسال ۴۰خانوار از مددجویان کمیته امداد شهرستان مانه و سملقان خودکفا و از چرخه امدادخارج شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛،مهدی برزکار مدیر کمیته امداد شهرستان مانه و سملقان گفت: ارائه تسهیلات قرض الحسنه‌ای در قالب وام های اشتغال زایی به مددجویان زمینه اشتغال خانوارهای نیازمند،فاقد سرمایه را فراهم کرده است و سبب خروج آنها از چرخه حمایتی می شود.

وی افزود: امسال بیش از پنج میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال برای توسعه اشتغال خانواده های روستایی  وشهری تحت حمایت این نهاد اختصاص یافته است.

برزکار با بیان این که میزان اعتبارات سال امسال نسبت به سال ۹۵دو برابر شده است، اظهار کرد: این اعتبارات در قالب طرح های کارانگیزی،توان افزایی و خود اشتغالی به نسبت استعداد مددجویان وتوانمندی آنان پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در سال جاری با همکاری بانک ها بیش از ۹۰درصد این اعتبارات جذب شد و انتظار داریم اعتبارات امسال هم مانند سال گذشته جذب بیشتری داشته باشد.

وی گفت: به طور میانگین سالانه افزون بر۶۰ درصد اعتبارات اشتغال برای اشتغال زایی زنان سرپرست خانوار صرف می شود.

مدیر کمیته امداد مانه وسملقان افزود:: در سال جاری پرونده تسهیلات ۳۵ فقره نیسان بسته شده که ۱۸ نیسان تایید نهایی شده است و به زودی به مددجویان واگذار می شود.

برزکار طرح های جاری شهرستان مانه وسملقان را هزار و ۲۴۵ مورد برشمرد واظهار کرد: بیش از  هزار و ۸۰۰ نفر در این طرح ها مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/ط

ارائه تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان مانه وسملقان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.