بجنورد؛

وجود 214 صنایع در خراسان شمالی

در حال حاضر از 214 صنعت کوچک استان 39 صنعت به حالت غیرفعال درآمده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛، وحدت مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان با بیان این که هم اکنون  18درصد صنایع کوچک استان از چرخه تولیدخارج شدند،گفت: برای این که این واحد ها به چرخه تولید بازگردند اقدامات زیادی انجام شده است اما به طور متوسط برای هر یک از آن ها 5 تا 10 میلیارد ریال سرمایه لازم است.

وی افزود: بالا بودن بهره های بانکی،سوء مدیریت و پایین بودن کیفیت تولیدات به دلیل استفاده از روش های سنتی از جمله علت های خروج واحد های صنعتی از چرخه تولید است.

وحدت تصریح کرد: در سال گذشته 10 واحد تولیدی و امسال 7 واحد را توانستیم به چرخه تولید بازگردانیم.

وی به اقدامات و سیاست های پیش بینی شده شهرک های صنعتی برای سال جاری هم اشاره و گفت :دو شاخص کلینیک سیار در سال جاری در دو نوبت فعال می شوند تا در این قالب برای اولین بار مشاوران به صورت رایگان از واحد های صنعتی بازدید کنند و راهنمایی های لازم را برای خروج از رکود و افزایش راندمان کاری ارائه دهند.

وحدت تعطیلی واحد های صنعتی را بیشتر در شهرک های صنعتی بجنورد و شیروان اعلام کرد و افزود: شرایط واحدهای صنعتی در شهرک های بیدک،اسفراین و فاروج قابل قبول و رضایت بخش است و با توجه به این که واحدهایی در این شهرک ها در حال ساخت هستند آینده خوبی برای آن ها پیش بینی می شود.

انتهای پیام/ط

خارج شدن 18 درصد صنایع از چرخه تولید در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.