یاسوج؛

یک مشاور به ازای هر 360 دانش آموز در مدارس کشور وجود دارد

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: به ازای هر 360 دانش‌ آموز یک مشاور در مدارس کشور حضور داشته و فعالیت مشاوره ای می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مسعود شکوهی در همایش 2 روزه همیاران مشاور قطب سه کشور در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: همیاران مشاور مدارس پل ارتباطی بین مشاوران و دانش‌ آموزان بوده و نقش تعیین کننده ای در مراحل مختلف مشاوره دارند.

شکوهی عنوان کرد که تقویت تشکل همیاران مشاور بین تشکل‌ های مختلف آموزش و پرورش اقدامی مهم بوده و بخش عمده ای از مشکلات و آسیب ‌های اجتماعی موجود در مدارس کشور نیز با همکاری این تشکل در گذشته برطرف شد.

وی ابراز داشت: اطلاع‌ رسانی به موقع همیاران مشاور در مدارس در مورد بحران ها و آسیب ‌های اجتماعی تاکنون سبب کاهش و یا رفع برخی از آنها شده است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مشاوره ریشه در مبانی دین مبین اسلام دارد و افرادی که اهل مشاوره دادن هستند باید فنون دیگری شامل مناظره را نیز بدانند.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی اظهار داشت: باید فرد مشاور به تمامی ملزومات امر مهم و حساس مشاوره مسلح و به فنون آن مجهز باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که هم اینک 261 مشاور و 229 همیار مشاور در مدارس این استان فعالیت می کند.

هادی زارع پور اظهار داشت: خدمات مشاوران مدارس کهگیلویه و بویراحمد به خانواده های دانش آموزان در قالب مشاوره تحصیلی و شغلی است.

وی بیان کرد: آگاهی از اصول مشاوره، تجربه، مهارت، رازداری و راهنمایی در مورد ارتقای بهداشت روان از مهمترین ویژگی های یک مشاور است.

زارع پور ابراز داشت: 12 راهکار از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به موضوع مهم مشاوره در پایه های مختلف تحصیلی اشاره دارد.

زارع پور گفت که مهمترین اهداف برگزاری این همایش شامل تقویت روحیه مشارکت در دانش آموزان، استفاده از توانمندی های آنان در پرورش خود و سایر دانش آموزان و ارتقای حس مسئولیت پذیری و حمایت اجتماعی است.

 این همایش در بخش های علمی، آموزشی، اردویی و تفریحی برگزار می شود.

90 دانش آموز پسر همیار مشاور، 120 کارشناس مشاوره و رؤسای اداره آموزش و پرورش استان های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، کرمانشاه، کردستان، لرستان و ایلام در این همایش حضور دارند.

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 150 هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم دارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.