مدیرکل گمرکات استان کردستان گفت: کالاهای صادراتی علیرغم کاهش ارزش وزنی از نظر ارزش دلاری رشد9 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

بختیار رحمانی‌پور مدیرکل گمرکات کردستان امروزدر گفت و گو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ با تشریح عملکرد گمرکات استان کردستان  طی چهار ماهه نخست سال 1396 و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته گفت: در بخش صادرات طی 4 ماهه نخست سال‌جاری بالغ بر 186هزارتن کالا به ارزش 3 میلیاردو815میلیون ریال معادل 117 میلیون و534هزار  دلار از گمرکات استان کردستان به خارج از کشور صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه کالاهای صادراتی به خارج از کشور در 4 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن 15 درصد کاهش داشته است، افزود: کالاهای صادراتی علیرغم این مهم از نظر ارزش دلاری رشد9 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

رحمانی‌پور  بیان کرد: کل کالاهای خروجی از گمرکات استان کردستان 389 هزار و 850تن به ارزش 292 میلیون و 825 هزار دلار بوده و رشد 26درصدی ارزش دلاری را طی اینمدت  نسبت به مدت مشابه سال قبل در برداشته است.

مدیرکل گمرکات استان کردستان یادآور شد: گمرک مرزی باشماق در میان 89 گمرک فعال صادراتی کشور طی 4 ماهه  اول سال ۹6 از نظر ارزش کالاهای صادر شده رتبه 14 و رتبه 15 وزنی را کسب کرده است.

وی همچنین به کالاهای وارداتی استان از طریق گمرکات پرداخت و گفت: در بخش واردات طی این مدت  20هزار و 544 تن کالای وارداتی  به ارزش 24 میلیون و783هزار دلار از طریق گمرکات استان ترخیص شده است.

 کسب رتبه نخست گمرک باشماق در بین 56 گمرک ترانزیتی کشور

 رحانی پور گفت: طی این مدت گمرک باشماق، تنها مرز ترانزیتی استان با ترانزیت (خارجی مقصد) 338هزار تن کالا به ارزش 1 میلیارد و 422میلیون دلار توانست رتبه نخست را در بین 56 گمرک ترانزیتی کسب نماید.

 مدیرکل گمرکات کردستان اضافه کرد: ترانزیت خارجی مبدا از گمرک باشماق 140 هزار تن کالا به ارزش 80 میلیون دلار بوده  که نسبت به سال قبل رشد35 درصدی ارزش دلاری را در پی داشته است.

 رحمانی‌پور بیان کرد: به طور متوسط روزانه چهار هزارتن کالا به ارزش 12 هزار دلاراز مرز باشماق ترانزیت کالا انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: طی همین مدت  تعداد 352 بسته هدیه و سوغات  به ارزش 784 میلیون ریال  شامل مواد غذایی ، تنقلات، خشکبار و سبزی به کشورهای و آلمان، سوئد ، نروژ و ... از طریق گمرک امانات پستی کردستان ارسال شده است.

انتهای پیام/  م ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.