اردبیل؛

افزایش 10 درصدی تولیدات محصولات کشاورزی و دامپروری در اردبیل

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: طبق پیش بینی انجام شده و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تولیدات کشاورزی و دامپروری اردبیل امسال 10 درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز آقازاده، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل در جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی که در فرمانداری اردبیل برگزار شد با اشاره به اینکه طبق برش شهرستانی سال گذشته 100 درصد پیش‌بینی‌ها برای تولیدات محصولات دامی و کشاورزی تحقق یافته است اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تولیدات کشاورزی و دامپروری اردبیل امسال 10 درصد افزایش می‌یابد.

وی گفت : سال گذشته بیش از 4 هزار تن گوشت قرمز، 42 هزار تن شیر خام و بیش از 114 هزار تن گوشت مرغ در شهرستان اردبیل تولید شده است که رقم قابل توجهی است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل تصریح کرد: 780 هکتار میزان تعیین شده برای آبیاری تحت فشار در سال جاری بود که تاکنون 470 هکتار آن محقق شده است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این میزان تا پایان سال 100 درصد تحقق خواهد یافت.

آقازاده بیان کرد: 476 حلقه چاه در سطح شهرستان برق دار شده و بیش از 3 هزار تن ضایعات محصولات کشاورزی امسال کاهش یافته است.

وی گفت: امسال 40 هزار اصله نهال بین کشاورزان استان توزیع شده است و اجرای طرح آبیاری تحت فشار در پایاب سد یامچی، اجرای طرح آبیاری سد پیله سهران و مطالعه اراضی پایاب سد نیور نیز در دست انجام است.

 

انتهای پیام/ح

کاهش بیش از 3 هزار تن ضایعات محصولات کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.