رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، با ارسال نامه‌های جداگانه به استاندار فارس، مراتب ثبت ۶ اثر تاریخی را ابلاغ کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمدی پور رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، با ارسال نامه‌های جداگانه خطاب به استاندار فارس، مراتب ثبت ۶ اثر فرهنگی - تاریخی در این استان را به او ابلاغ کرد.

در یکی از نامه‌های زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، خطاب به سیدمحمدعلی افشانی استاندار فارس، آمده است:

در اجرای بند "ج" ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی - تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذی‌ربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی‌تاریخی "حمام گچینه" واقع در استان فارس، شهر شیراز، خیابان لطفعلی‌خان زند، کوچه ۲۴/۳، پشت نارنجستان، بازارچه کسری، حمام گچینه که پس از طی تشریفات قانونی لازم، به شماره ۳۱۷۶۲ مورخ ۳۱ خرداد ۹۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، ابلاغ می‌شود.

اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفاً با تائید و نظارت این سازمان ممکن خواهد بود.

 

همچنین معاون رئیس‌جمهوری در نامه دیگر خود مراتب ثبت «مسجد شکرالله‌خان» در استان فارس، شهر شیراز، را که به‌شماره ۳۱۷۶۱ در ۳۱ خردادماه ۱۳۹۶ به‌ثبت رسیده، به استاندار فارس ابلاغ کرده است.

همچنین مراتب ثبت اثر فرهنگی - تاریخی "عمارت و باغ معین‌الدوله" واقع در استان فارس، شهر شیراز، پس از طی تشریفات قانونی لازم، به شماره ۳۱۷۶۳ مورخ ۱۰ تیر ۹۶ در فهرست آثار ملی ایران ابلاغ می‌شود.

علاوه بر این آثار، معاون رئیس‌جمهوری در نامه‌های مشابه و جداگانه مراتب ثبت «کاروانسرای سروی» به شماره ۳۱۷۶۰، «خانه رونق‌زاده» به شماره ۳۱۷۵۹، «خانه نواب اکبر (معزالدوله)» به شماره ۳۱۷۶۴ را به استاندار فارس ابلاغ کرد.

انتهای پیام/ن

ثبت آثار تاریخی در فهرست آثار ملی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار