از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ترجمه کتابی در زمینه مهندسی ساخت و تولید منتشر شد.

انتشار ترجمه کتابی در حوزه مهندسی ساختبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کتاب تکنولوژی ماشین کاری ماشین ابزارهای تولیدی و فرآیندها» ترجمه محمدرضا رازفر، مسعود فرحناکیان وفرشاد قاسمی توسط انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر منتشر شد.

این کتاب در 6 فصل مبانی تکنولوژی ماشین کاری، ماشین ابزار، فرآیندها و روش‌های مختلف ماشین کاری را توضیح می‌دهد.

این کتاب برای دانشجویان کارشناسی رشته‌های مختلف که در تولید مشغول به فعالیت هستند از جمله رشته‌های مهندسی ساخت و تولید، مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع و مواد مفید است.

کتاب تکنولوژی ماشین کاری کتابی جامع است که تقریبا همه موضوعات مربوط به ماشین ابزارهای تولیدی، از فرآیندهای ساده تراشکاری تا چرخ دنده تراشی را در بر دارد. طرح موضوعات به گونه ای است که خواننده پس از آشنایی با فرآیند مورد نظر با تمام جزییات مرتبط، از جمله ماشین ابزار، نوع ابزار و جنس آن، نحوه گیره ‏بندی قطعه کار، دقت و زبری سطح، مزایا و محدودیت ‏های فرآیند به طور کامل آشنا می ‏شود. جزئیات بیان شده گاهی آنقدر زیاد است که ماشین‏ کارهای حرفه ‏ای نیز از خواندن کتاب، بهره زیادی خواهند برد. دانشجوی کارشناسی پس از فراگیری کتاب، به طور یقین با بسیاری از  فرآیندها و ماشین ابزارهای تولیدی آشنا شده نمی ‏تواند تمامی وظایف یک مهندس در زمینه ماشین‏ کاری و ماشین‏ ابزار را به خوبی انجام دهد و فرآیند ماشین کاری یک قطعه را طراحی کند.

انتهای پیام/

کتاب تکنولوژی ماشین کاری ماشین ابزار‌های تولیدی و فرآیندها منتشر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار